Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 7910 ggr
marremisan
0

alfa liponsyra

Hejsan!

Är ny här på forumet men har ätit enl lchf ca 6 mån. Nu undrar jag om det är någon som har provat alfa liponsyra? Vilken dosering använder ni och hur har det fungerat? Har läst att den kan öka insulinkänsligheten och det är främst det jag är intresserad av.

Tack på förhandGlad

[akaron]
0

Jag har testat en burk strax innan jag började med LCHF för att stabilisera blodsockernivån så sötstugen skulle minska, men sedan gick jag ned i vikt ändå när jag gick över på LCHF och det fungerade mycket bättre på sötsuget så då slutade jag med Alfa liponsyran. Nu har jag haft en vitkplatå länge (sedan november) så nu har jag börjat med Alfa liponsyra plus att jag ska äta lite striktare och hoppas få igång viktminskningen. Resultatet av det vet jag inte för jag har som sakt nyss börjat. Om det är så bra som det sägs vet jag inte och jag har ju heller inte mätt några värden på varken blodsocker eller insulin utan går bara på känsla. Jag tar en tablett till maten vid lunch och middag. Till frukosten tar jag en kromtablett plus zink och magnesium.
Jag tänkte knapra en burk av varje men sedan slänger jag inte mer pengar på det utan hoppas min viktminskning startat och jag kan må lite bättre. Magnesium kommer jag dock att fortsätta med för att slippa chokladsuget och få magen att fungera bättre. Jag hade 50kg övervikt och är mycket kolhydratskänslig, de extra 40kg jag har kvar att gå ned sitter som berget så därför tror jag själv att jag har någon grad av insulinresistens, men inte diabetes. Läkaren har bara sagt att mitt blodsocker varit normalt, men hur pass höga insulinvärden jag haft vet jag inte ens om de mätt.

Så testa om du känner att du vill det.

hemul
0

Jag åt det en period för rätt länge sen och märkte nog ingenting. Idag skulle jag inte äta det efter att ha läst att det kan ha negativ effekt på sköldkörteln. De flesta preparat verkar också vara av fel typ (har glömt vad varianterna heter) och de som inte är det är läskigt dyra.