Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2247 ggr
susanne.s
0

usch och fy och...

…jag har känt mig smal och vacker den här sista tiden och tycker att midjan finns där i bland. I morse vägde jag mig och upptäckte 2 kg+. Hm tänkte jag då är det muskler bara så jag rusar upp och ska sätta på mig lite kläder. Jag tar ner min figursydda skjorta som jag inte använt sedan i somras och den är supertrång över armarna och lite trång över resten av kroppen. Den har alltis suttit tight men nu! Jag går åt fel håll vad ska jag göra? Gå till viktväktarna eller? Passar inte det här till mig eller?

folke
0

Visst pasar det….   Du är fortfarande smal och vacker !!!  (Även fast jag aldrig sett dig Flört )

Tålamod är nyckeln till framgång….   Dessutom är det så att kolhydrater lagrar in vatten fort som bara den…

För några veckor sedan flippade jag och åt kolhydrater i en mängd större än jag tål,,, och vågen skenade iväg 2 kg direkt, och jag kände mig uppblåst, och byxorna satt hårdare…

Det var då jag slutade med att räkna %, Nu är det max 20 GRAM kolisar som gäller… och då försvann de 2 kilona jag lagt till med direkt……

Kan det vara lite smygkolhydrater nånstans ?? Skrikandes

Jag säger som jag tror det var Nils Poppe: "Tappa inte sugen !,världen är full av tappade sugar"   Räcka ut tungan

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

zeretki
0

Beror helt på vad du äter nu och hur länge du ätit LC och så vidare…

susanne.s
0

Jag har ju hållit på sedan oktober med ett litet avbrott vid jul. Jag försöker hålla mig med mindre än 20 gram kollisar om dagen men ibland blir det uppåt 50. Sista tiden tycker jag att jagvarit riktigt duktig men det verkar inte så. Jag har kollat calcounter och det är ganska bra typ 12-1600 kcal 75 % fett osvGråter

magma
0

Det kan ju vara så också att det tar ett tag för kroppen att göra sig av med dom extrakilon som hoppade på dig när du åt de där kolhydraterna… För mig tar det ett bra tag innan jag kommer tillbaks till ursprungsvikten om jag slarvat.

Häng kvar och fortsätt som du gör, du kan ju hålla koll med vågen om du vill så ser du åtminstone åt vilket håll det går..!

susanne.s
0

Ja jag ska försöka men det är såsvårt när man har jobb och familj som ni säkert vet allihopa. Jag tar nya tag. Tur att ni finns.

Ason
0

Den där med de tappade sugarna är fantastisk! Men det kostar på att ha karaktär när den som mest behövs. Så himla lätt att ge upp. Men samtidigt vet man ju efter en rad "misslyckanden" att det känns så fel efteråt! Så håll ut, vi är många som kämpar och får hjälpas åt.

shintaida
0

Susanne.s!

Hmmmm…jag är ABSOLUT INTE EXPERT…

MEN…kan de vara att "moster ska komma på besök"? Det där obehagliga som vi kvinnor får dras med en gång i månaden…

// Shintaida

susanne.s
0

shintaida. Om det varit så väl men jag har nyss skickat ut denna moster så det är inte hon som väger.

shintaida
0

Tack tack…hon flyttade till mig!!

// Shintaida