Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 693 ggr
a55ika
0

Hur mycket protein äter ni

Jag funderar mycket över det här med proteinet, eftersom jag trots helt strikt lågkolhydratkost inte gått ner i vikt efter två månader. Tycker det är lätt som en polätt att hoppa kolisarna och lätt att äta fett, men jag har fyllt min proteinkvot (ca 80 g) redan efter lunch. Sammansättningen är perfekt, 20% energi från protein, 4% från kolhydrater och 75 från fett - alltså borde jag rasa ner i vikt. Men vad ska jag äte till middag? En kopp majonnäs? Min dag so far ser ut så här:

Frukost: 100 g stekt sidfläsk med mycket fett på. Två ägg + en äggula nedrört i fläsflottet.

Mellanmål: 75 gr 31-procentig hårdost.

Lunch Caesarsallad med 100 gr kycklingfilé, grönsallad, lite riven parmesan och en fet dressing.

Och nu klockan 14:30 har jag ätit alla proteiner jag får. Så snälla alla ni därute - hur gör ni? Måste man verkligen vara så strikt med proteiner - det går ju stick istäv med att man ska äta sig mätt.

Margareta
0

Jag äter helt klart mycket mindre till frukost.

2 ägg+smör står jag mig bra på till lunch. (Rejtält med smör i vispade ägg, på mkt svag värme =äggröra)

Numer pensionär i Nynäshamn

Delfonic
0

Personligen skulle jag inte oroa mig över proteinet. Visst ska vi äta fettrikt men, det känns som att i slutändan blir det bara tråkigt att äta om man känner att man  "redan fyllt sin kvot" etc.

Vissa människor tappar vikt nästan omedelbart, andra tar det längre tid för, lite beroende på individuella faktorer och bakgrund.

Hur många gram kolhydrater äter du per dag?