Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 6803 ggr
fialina81
0

Aktiv -10kg´s tråd?

God kväll!

Finns det någon aktiv -10kg´s tråd? Finns det fler där ute som ska har som mål att gå ner 10-12kg? Hur har ni satt upp era mål? Hur är er övervikt fördelad på kroppen? Ni som har som mål att gå ner 10-12kg, vad har ni för start mått på midja & vad är ert målmått? Några som redan gått ner era 10kg & vill dela med sig utav sina erfarenheter & ge tips?

Personligen vill jag lyckas gå ner 10-12kg till mitten av juni. Mått har jag inte tagit än men midjemåttet är det jag vill minska då allt mitt fett lägger sig runt magen (& på ryggen…), & lite på överarmarna. Armarna antar jag att man får träna sig till men fettet runt magen har kommit av osund kost & för mycket godsaker samt läsk.

Så, ni som inte har övervikten genetiskt utan har "skaffat den" genom osund kost & är igång med er viktresa, ska starta den eller redan nått era mål, dela gärna med er av allt! Vore kul med pepp & tips!!!

Ha en trevlig kväll!

fialina81
0

Ingen som vill köra på fram till sommaren???  Glad

Kämpa på tillsammans & peppa varandra!

camsve09
0

Jag!

fialina81
0

Åh va roligt :) Berätta mer om dig! MVH Sofia

camsve09
0

Jag är kvinna, 34 år, har ca 10 envisa kilo som jag skulle vilja bli av med. (Väger strax över 78, och är 168 cm lång)

Käkar lchf sedan ca 9 månader tillbaka, men har först på senare tid fattat vad det egentligen ÄR. Jag har ganska svårt att bli av med mina kilon om jag inte är strikt med mejeriprodukter och kolhydrater.

Har minskat några centimeter i midjan på UFO-varianten på LCHF (förutom den stora förändringen i början, som sedan avstannade) och hoppas kunna vara striktare nu inför sommaren och minska lite till. Midja idag 89 cm. Har mycket magfett…. Stressar mycket, vilket så klart inte hjälper till.

Jag har testat några pulverdieter i mitt liv - mått KASST varenda gång. Nästan svimmat av utmattning och mått illa hela tiden.

Testade också VV, och gick ner men var fullkomlöigt besatt av mat och att äta. Alltid hungrig eller sugen.

LCHF i någon tappning kommer nog alltid att vara min kost framöver, för jag mår BRA av att äta så här, även om jag inte rasar i vikt som vissa andra.

Det finns en tråd som heter "Aprilsatsningen", tror jag! Jag är aktiv där också.

fialina81
0

God förmiddag!

Åhh, ska spana in "April-satsningen", dock är jag nog lite sent ute då det snart är maj… Tror du att det blir någon "Maj-satsning"?

Tack för din berättelse Glad Jag känner igen mig med stress och midjefettet där…

Äter du enligt LCHF varje dag eller har du dagar i veckan då du unnar dig kolhydrater?

Jag kör på med Cambridge fr.o.m. idag & i 2,5 veckor framöver! Ska iväg till Portugal med ett tjejgäng och vill vara snygg, slim & fit tills dess så nu kör jag hårt! Dock får man inte hårdträna under tiden så det får bli till att simma & promenera, eventuellt lite lätt gymning.

Ha en trevlig dag!

Miss-Saffran
0

Hejsan!

Jag är 22 år och har under mina 2 år som sambo hunnit lägga på mig 20 kilo (sambotjock blev jag)! Jag mådde jättedåligt och bestämde mig efter mycket mycket läsning för att testa LCHF som livsstil.

Nu 3 månader seranre har jag gått ner 12,5 kilo och är enligt bmi-tabell normalviktig (158 cm lång), men jag tror att min kropp kommer vilja släppa ifrån sig lite mer. Jag minns hur kroppen såg ut och kändes när jag mådde som bäst i den, och hoppas på att hitta tillbaks dit.

Jag vill och tror att jag kommer gå ner 8 kilo till. Det hade varit himla trevligtGlad Mitt fett verkar faktiskt sprida sig väldigt jämnt över kroppen, men av någon anledning så märks det extra tydligt på överarmarna. Inte så kul.

Jättebra tråd! verkligen. Så kn vi peppa varandra!

Jag kör för övrigt Vegetarisk LCHF med inslag av fisk, och det fungerar väldigt bra. jag brukar se till att inte hamna högre än 20 g kolisar per dag.

Och detta med att unna mig saker tycker jag faktiskt inte är att unna mig. Det är ju så här jag mår bra! Det är ju detta vi ska unna oss, eller hur?Flört

seasson
0

Jag är definitivt med på det här! Väger idag 77,5 till mina 170 cm över havet och skulle gärna tappa 10 kg.

Idag inleder jag min ägg-fas och det skall bli kul att se hur länge jag står ut och vad det ger. Mat; ägg och smör (och nån kopp kaffe då men inget annat). Dessutom tränar jag 4-5 dagar i veckan på gym.

Vad har ni andra för strategi?

Parsifal
0

Här finns en som önskar tappa 10-12 kilo!

Kvinna 44 år som på senare tid ätit och druckit sig till ett par storlekar större. Började med LCHF den 10 mars och sedan dess är jag cirka 1 kilo mindre… (nu 72,5 kilo). Det går trögt med andra ord men jag börjar må bättre och bättre och är glad för det. Körde VV för ett par år sedan och tappade 18 kilon på 4 månader, fungerade utmärkt men jag fick ligga i som en liten bäver på gymmet… Nu har jag bara ingen lust att träna utan letar efter en livsstil som jag kan hålla mig till utan att behöva späka mig, räkna kalorier eller väga maten och det känns som om jag hittat rätt. Har aldrig direkt haft ett sockersug men jag älskar vin och det röda guldet blir ofta mitt fall…

Fettet sätter sig överallt på mig och jag är så att säga "jämt vadderad" över hela kroppen (165 cm) med måtten:

Byst: 96 cm

Midja: 80 cm (tappat 4 cm sedan start)

Höft: 104 cm (tappat 3 cm sedan start)

Skulle vilja hamna på en stabil vikt runt 62 kilo, men vikten är inte det främsta, jag vill komma i alla 36:or som hänger i garderoben…

Pepp till oss alla - kanske vi tillsammans kan nå toppformen till beach 2010Tungan ute

camsve09
0

Jag kör numera UFO på veckodagarna och "unnar" mig vanlig lchf-kost på helgerna med familjen.

Det verkar funka, bara jag är strikt. Minsta avsteg, och det märks direkt.

Kommer definitivt att köra hela maj också. Har fuskat lite för mycket i april… Skäms

fialina81
0

Härligt att så många vill vara med och peppa varandra Glad!

Jag har nu tagit mina mått och ska göra det varje måndag, väga in mig samt mäta följande kroppsdelar:

Byst: 92cm (dock har jag silikon så det måttet kanske inte förändras drastiskt…)

Midja: 93,5cm

Lår: 57cm

Rumpa, stuss: 102cm

(Nu har jag mätt på de tjockaste delarna, vet nml inte vart man mäter midja, stuss osv exakt)

Vikt: 61kg

Längd: 164cm

Mitt mål är främst att minska mina mått men självklart är det en bonus när vågen pekar neråt! Jag skriver mina önskemått nedan:

Byst: 88cm

Midja: 75cm

Lår: 50cm

Rumpa/stuss: 95cm (har idag en bred platt rumpa men vill ha en puffig så jag vill egentligen inte gå ner så mycket i cm, bara omfördela!)

(Vikt: 55kg, om det går!)

Hur ser era mått ut och vad era mål-/drömmått?

#8 Härligt att du förlorat i cm! Måste märkas på dina kläder snart! Jag har idag tagit mina mått med snören som jag efterhand kommer att klippa av när jag rasar i cm, kommer att bli en skön känsla =)!

Mvh Fialina

fialina81
0

Glad#6 Hur ser din vegetariska LCHF diet ut? Det där med överarmarna känner jag igen… huuua… inte roligt alls. Sen har jag det där fettet på framsidan av kroppen vid armhålorna som bara väller över…

#7 Vad tränar du för något? Kan man träna lika "hårt" som vanligt när man övergår till LCHF? Hur kommer du variera dina ägg?  Ägg är bästa födan har jag hört!

#9 UFO? Vad är det för kost? Tips på UFO-kost?

#4 Hur går det för dig?

Ska bli jätteroligt att få följa er alla & SOM vi ska peppa varandra! Läser ni många hälsoskrifter? Alla bra tips vi ser och läser där är trevligt att dela med sig av! Lycka till med första (för de flesta av oss) veckan!!!

Parsifal
0

Ja, får man önska och drömma så är målmåtten: 90-60-90 Flört

seasson
0

Jag tränar

switching på måndagar (styrka i grupp)

zumba på tisdagar

poweryoga på torsdagar

core på fredagar (de e här jag inte går alla veckor)

styrka i gymmet på lördagar.

Jag äter i alla fall idag Annikas äggröra till frukost och lunch. Dvs 3 kokta ägg och 50gr smör.

Jag är ganska orolig att inte få i mig tillräckligt med fett så får se hur de går.

Någon med erfarenhet av något sånt här?

vimsig
0

jag har ätit LCHF sedan jan 2010 och vill gärna vara med här.

Jag har efterlyst fler trådar med människor som "bara" har lite trivselvikt att gå ner.

Själv är jag 47 snart och började resan med IBS och 69 kg.

Jag är 167 cm så det är lite för mycket. För 5 år sen vägde jag 59, det tyckte jag om. Det är skönt att sätta på sig ett plagg och inte ställa sig framför spegeln och bedöma sig själv. Nu har byxorna suttit åt, bilring ovanför (tack för tunikan!) och lite för mycket av allt över allt. Drömmen är att ta på sig ett plagg, gå förbi spegeln, ta en snabb titt, tycka OK och gå vidare.

Det kunde jag vid 59 kg!

Nu snart 4 månader senare väger jag 63,6, tränar löpning (ska springa Gbg-varvet om några veckor). Men löpträningen i sig bidrar inte till viktminskning, tyvärr. Satsar på 1 kg/månad i snitt, viket gör att jag ligger lite före i tidenGlad

Förutom vikt/mått så är min mage så bra nu. Men jag får ta Magnesium samt hela linfrö varje dag, så den sköter sig, har inte haft ont på snart 4 månader och helt medicinfri!

Mina mått nu:

Vikt: 63,6 kg

Byst: 93 cm

Midja: 73 cm

Stuss: 98 cm

Vid 60 kg har jag bestämt att jag ska börja äta 1 frukt/dag, annars är jag ganska strikt. Men eftersom jag tränar rätt mycket har jag kommit fram till att min kropp behöver lite mer kolisar i form av grönsaker och feta mejerivaror, typ grädde, cf Och nat yoghurt, så mår den bäst, och det är ju det viktigaste!

Har stått still i 6 veckor men har nu gått ner så jag är stabil under 64 kgGlad

camsve09
0

#11 UFO =  UnderFemOmdagen (gram, och kolhydratert, alltså)

Har redan fått i mig 6 gram idag - åt lite cole slaw sallad till lunch… Hrmm… Man har inte så mycket marginal, precis. Men jag har en massa gott protein och fett kvar att äta i alla fall.

Skriver i Matdagboken ett tag igen, för det är så lätt att det drar iväg med kolhydraterna!

Sedan tittar jag på era mått och konstaterar att ni är ju redan dit jag hoppas att jag kommer en dag. Glöm inte att känna er fina som ni är, för det ÄR ni!

vimsig
0

Ja, det är nog så att är man överviktig och inte trivs med det så blir det "viktigare" med vikten än om man det är trivselkilo som ska bort.

Man flyttar ju gränsen beroende på vad man utgår ifrån.

När jag var 22 vägde jag 74 kg och ville så gärna komma under 70 kg. Nu 25 år senare så vill jag gärna ner till 60. Och inte för att det är någon ungdomsvikt som många tror, jag var kraftigare som yngre, utan det är den vikt jag trivs bäst i och ska försöka ha i framtiden. Jag var mycket kraftigare när jag träffade min man för 26 år sen så det är inte heller anledningen.

Det känns bara så onödigt att släpa runt en massa kg om man kan bli lättare utan att svälta, för det är inget alternativ för mig.

Mat har nu i vuxen ålder blivit mycket viktigare för mig. Så min linje är att hitta en balans mellan att äta LCHF i framtiden där jag inte behöver räkna kolisarna, utan är jag sugen på en sallad så äter jag en sallad, och bryr mig inte om det blir några kolisar för mycket, blir jag mot förmodan sugen på en pastarätt så äter jag den INTE! För den är inte bra för mig och min mage, framför allt.

För mig är det den stora skillnaden ifrån före o efter LCHF-upptäckten. 

Var det nån som förstod mitt resonemang?

Miss-Saffran
0

#11 Oh, det är väldans varierande, men idag blev det spenatstuvning, ägghalva och soyakorv. Imorgon blir det lchf-crepes fyllda med svampstuving/räkstuvning:)

Sen är en favvorit tacopaj på vegefärs, eller hallumi med tzatsiki och tomat som är gratinerad i ugn.:)

Jag lägger (sedan igår:P) upp mina veckomenyer med länkar till recept under varje måltid, på http://www.veckanslchf.blogg.se/

De flesta recepten går att moddifiera om till kött-alternativ! Inspireras!Glad

#7 på vilket sätt är ägg det allra bästa, mer än att man kan äta riktigt mycket av dom utan att kolhydratsmängden stiger över gränsen? Hjälper dom förbränningen på något sätt?Glad

Miss-Saffran
0

Förresten; Om mig i siffror:

Nu

Byst: 94 cm

Midja: 69 cm

Lår:57 cm

Stuss:96 cm

Överarm: 29 cm

Vikt: 59,5

Längd 158,5 cm

BMI: 23.7

Sen tycker jag att detta med önskemått är himla krångligt. Hur vet jag vad jag önskar? jag vet inte hur många cm jag var i omkrets när jag tricdes i min vikt:S Jag provar iaf:

Önskemått

Byst: 92 cm

Midja: 60 cm

Lår:50 cm

Stuss:90 cm

Överarm: 23 cm

Vikt: 52

Längd 158,5 cm

BMI: 20.7

Men som sagt, hur vet man vad man önskar sig, så där på centimetern? Sen tycker jag det är så svårt att mäta. Hur gör ni för att mäta på exakt samma ställe varje gång?! Markerar ni med kulspetspenna?:S

Miss-Saffran
0

Hur går det för er?

Tränar ni samtidigt, och vad i så fall? jag är så galet dålig på att träna på gym, fast jag har det gratis i källaren. Skulle behöva tips på övningar:)

Parsifal
0

Det står lite still och jag har faktiskt ingen lust alls att träna, tar ett uppehåll nu efter att hållit på 7-10 timmar/vecka i flera år. Det känns som om min kropp  helt enkelt vill ha en paus nu och då får den det utan att jag har dåligt samvete.

Tips på bra träning: Crossfit (snabba, hållbara resultat på relativt kort tid). Googla på det så hittar du program man lätt kan genomföra utan att behöva gå till gymmet och endast med den egna kroppen som belastning. Supereffektivt!

Här är ett förslag:

http://iform.se/traning/styrketraning/crossfit-fa-en-ny-kropp-pa-rekordtid

Lycka till!

Miss-Saffran
0

OJ! det var himla duktigt. Jag tycker att din kropp är väl värd en paus tills du känner suget igen:)

Detta med crossfit låter bra! Schema där jag vet vad som ska göras är att föredra för mig som inte har så mycket idéer om vad jag ska hitta på träningsmässigt. jag ska prova detta i några veckor, tack så jättemycket!

Parsifal
0

Väl bekomme! Fördelen med crossfit är att man får allsidig träning på ett kort träningsppass (20 minuter). Du förbättrar kondition, styrka, explosivitet, smidighet och sist men inte minst balansen - allt-i-ett träning Skrattande.

Det är riktigt tufft men väl investerad tid om man nu vill ha resultat på kort tid.

vimsig
0

Jaha, så trodde man att man hade tappat ytterligare 1 kg, men så plötsligt så har man ökat det kilot igenSkrikandes Om det ändå hade varit så att man ätit något man inte borde gjort, men nu är det inte så….

Fast just det, jag gör ju inte detta främst för viktens skull, eller hur var det nu igen?

Miss-Saffran
0

@22:  läste massor, det låter riktigt riktigt tufft, jag antar att jag får ta det i den takt jag orkar med, det roliga kommer ju bli att se utvecklinge  och tävla lite med sig själv, så att säga:) Jag väntar bara på att min ihärdiga förkylning ska gå över…

@23: Vet ej om du är man eller kvinna, men det kan inte vara dax för den veckan i månaden? så att säga…? För då samlar man ju på sig vaten!

Eller, gå på toaletten, då kan man lätta ett helt kilo;) Tappa inte modet iaf!

vimsig
0

#24: jag är kvinna och hade tyvärr min vecka förra veckan. Så det är det inte. Däremot svullnar mina fötter väldigt mycket, tror att dom samlar vatten eftersom jag står upp o jobbar 6 h/dag.

Kan det va det?

Parsifal
0

Behöver er hjälp med att reda ut en sak… Det är detta med fett, Skaldeman säger att man inte behöver lägga till fett om man steker i smör och om köttet man äter är av det feta slaget. Men - jag läser överallt om att alla mer eller mindre vräker i sig fett och att utebliven viktminskning beror på för lite fett. Tycker jag trycker i mig som man ska och de dagar jag reggat i minmat ser förhållandet okej ut, 79-80% fett, äter minimalt med kolhydrater (<5 gram om dagen) ligger på runt 1300-1400 kcal.

Hur mycket fett är lagom??? Varför ska man lägga kokosfett i kaffet till exempel??? Äter jag för lite fett och är det det som gör att jag står helt still???

Miss-Saffran
0

@25: jo, det är en möjlig orsak, svullna fötter innebär ju helt klart vattenansamlingar.. någon som vet vad hon kan göra åt det? mer än att sätta sig ner då…

@26: Jag tror på det skaldeman säger, och jag tror att det som menas med lchf är att om man äter fullfeta produkter, och inte är rädd för att använda dom utan verkligen gör det, så får man i sig det man ska.

Tror att somliga har fått det där med HF delen om bakfoten? Det gäller ju inte att vräka i sig fett för sakens skull. Din kost verkar bestå av mestadels fett, superbra!

Det där med kokosfettet har jag förstått att det är för att det sägs ha förbränningshäjande egenskaper, som terx inte mejeriet smör har lika mycket av!

Miss-Saffran
0

Känns riktigt trisst när man lixom blir tvungen att fuska fast man verkligen verkligen inte vill. Igår var all mat som fanns att tillgå vegeburgare på Burger king. Tog bort brödet. men åt chili cheese:S

Inte okej. Fanns inget annat öppet mitt i natten, valborg….

Hoppas jag inte går upp nu!

fialina81
0

Då har det gått en vecka sedan jag skulle starta med Cambridge för att sedan övergå till LCHF och hur har det gått???

Åt h-vette då jag var förkyld hela förra veckan och därför inte kunde gå omkring hungrig på det. Men under veckan tog jag i alla fall mitt förnuft till fånga & bestämde mig för att satsa på LCHF direkt istället Glad! Var såklart tvungen att festa till det rejält med onyttigheter hela helgen för att vara tillräkligt motiverad att börja idag!

Idag har jag startat dagen med 1 avokado till frukost samt druckit mycket vatten! Gick upp vid 06.45-tiden, åt avokadon kl. 09.00 på jobbet och är fortfarande mätt kl. 12.30 men ska äta pannbiffar med lök nu till lunch. I eftermiddag tänkte jag äta ägg & bacon och till kvällsmat nån kyckling eller liknande.

Skönt att slippa gå omkring hungrig!

Men nu är det snart dags för träning också, crossfit verkar ju hur bra som helst så det tänker jag prova på!! Sen blir det simning 1gång i veckan (1000m). Powerwalk´s in the sun samt ska se om jag orkar ta på mig löparskorna & ta en runda.

Hur har det gått för er andra? Är det någon som sett resultat sen förra veckan?

Jag mätte mig med paketsnören på kroppen & klippte av längder för mina mått, tyvärr fick jag inte klippa ngt i snörena idag men jag hade inte blivit större heller & det får man ju vara glad över Glad!

Måste spana runt lite för att få inspiration till vad man kan äta till frukost & mellanmål…

Vad kan man dricka? Om jag ska på krogen i helgen.. kan jag dricka sockerfri alko-läsk/cider då?

Ha en härlig dag alla!!!

Miss-Saffran
0

Fasen så bra kämpat! Jättebra att det känns bra:)

Jag skulle inte rekomendera sockerfi alkoholläsk, då det brukar innehålla malt istället, tyvärr. Det är kolhydrater i det med.

Vin är det bästa du kan göra av situationen. Helst rött, men ett torrt vitt funkar också. ca 0,35 gram kolisar/dl.

Om man tröttnar så kan man blanda ut med smaksatt bubbelvatten (det vita vinet då). Det är faktiskt inte så dumt som det låter:)

En lchf-drink att testa på är annars blåbärsvodka, massor av lime, mynta och sodavatten! Supergott!

vimsig
0

har gått upp 8 hgSkrikandes

Parsifal
0

inte en krusning på vågen… varken uppåt eller neråt…

fialina81
0

#30 Tack för tipset Glad Vin med bubbelvatten it is! Lchf drinken låter ju bara för smarrig, måste testa den med!

Var & inhandla massa mat igår, det blev:

festaost, halloumi, philadelphia ost, baby bell ost, grädde, matlagningsgrädde, nötfärs, bacon, ägg, avokado, taco krydda, äkta smör, fun light saft, paprikor, champinjoner.

(Säkert glömt ngt)

* Är detta bra livsmedel? Är det ngt jag ska plocka bort som inte är  bra av det ovan?

* Jag tycker att det är svårt med skinka/kalkon pålägg. Vilket märke ska man välja som har minst "fejkad", har minst tillsatser?

* Är det okej att äta grönsaker som växer ovan jord? Som tex sallad men tomater, gurka, paprika osv.

* Är det okej att äta vitlök? Gullök? Rödlök?

* Om man äter LCHF & får ett akut nödläge & råkar sätta i sig godis, har dagens LCHF-kost motsatt effekt då & är dåligt för kroppen?

Hoppas ni har tid & lust & svara på mina frågor Glad!

Ha en fin dag alla!!!

Parsifal
0

God morgon fialina81,

Bra råvaror, enda restriktionerna är väl tacokryddan som ofta innehåller tillsatser tillika med lightsaften och matlagningsgrädden, varför väljer du inte 40%-ig vispgrädde? "Hemlige kocken" och "Äkta vara" skrivna av Mats-Eric Nilsson är bra böcker om man vill veta vad det är man stoppar i sig och om man vill undvika onödigheter i maten. Tacokrydda gör man enkelt själv, googla på det.

Alla ovanjordväxande grönsaker är OK, enligt vissa bör man försöka få i sig runt ½ kilo om dagen.

Lök är synnerligen nyttigt och den mängd man får i sig är inte så himla stor så det kan man absolut unna sig, god smaksättare!

Mer bra info finns på Anna Halléns blogg: http://www.annahallen.se/

Hon har ett sunt förhållningssätt till mat och matvanor och överdriver inte kolhydratnojjan.

Har ingen aning om vad som händer om man sätter i sig godis, hoppas någon annan kan svara dig på det.

Må gott denna underbara tisdag!

fialina81
0

Får man äta skaldjur & citron?

Parsifal
0

Självklart! Gör gärna en god aioli till så det blir det smaskens!

fialina81
0

Snälla hjälp mig!!! Började ju som sagt med lchf igår & idag har min mage varit helt förstörd… Ursäkta uttrycket men det bara rinner och svider & krampar… Är det någon annan som drabbats utav det i början innan kroppen vant sig?

Miss-Saffran
0

#Finalina81:klart man får äta skaldjur och citron! det är tokbra mat, som sagt  gärna m aioli till, och varför inte prova göra LCHFbröd och gratinera i ugnen med vitlök och ost? Vitlöksbröd!

Recept här: http://fettgott.webblogg.se/2010/april/sjyssta-bron-1.html

(själv ska jag ha räkfrossa på fredag, längtar;))

#37; det låter inte alls roligt, stackars dig! Kanske har du ätit för lite fett? eller för mycket fett? Eller börjat alldeles för hårt? jag vet ju inte hur du levde innan starten, en hård omställning kan ge besvär eftersom kroppen blir chockad, kanske?

Jag har inte den erfarenheten, men nå¨gon annan kanske har?

Miss-Saffran
0

#förresten 37!

tänkte lite och det låter verkligen itne alls normalt. Är du säker på att du inte blivit magsjuk? Vet att det går just nu…

fialina81
0

#38-39 Tack för länken, ska genast ta & baka ikväll Glad!

Åt en grymt god "coctail" på räkor, avokado, majonäs med pressad citron & lime över i söndags som jag belv helt frälst i så det var ju underbart att höra att man får frossa i det! Kan man köra på vanlig fet majonäs?

Jag tror och hoppas att magsmärtorna berodde på att kroppen fick en chock för det a verkligen ingen trevlig känsla… Idag är det bättre "peppar peppar" men verkligen inte helt okej… det molar i magen & smärtan finns där än…

Ha en fin dag :)

Miss-Saffran
0

#40  Ja då! givetvis. Majonäs är jättebra!

Hoppas att det löser sig för dig. eller, löser kanske var fel ord, men ja, du hajjar.

Parsifal
0

TJOHO!!! Äntligen!!! -1,2 kg efter två månaders träget LCHF-ätande. JIPPI!!!

Miss-Saffran
0

Wiiiiih! grattis:D!!! Seger!Glad

Själv ligger jag still på samma ruttna vikt. Dock är det "Roliga veckan" och jag riktigt känner hur mycket vätska jag samlat på mig. Hoppas på ett halvkilo ner om några dagar.

Sen har jag ätit lite dåligt 2 dagar i rad; 27 respektive 31 gram kolhydrater. Är jag jättedålig nu?!

Miss-Saffran
0

peppar inför väg och mätdag imorgon!

Miss-Saffran
0

Förresten; veckans meny är upplagd på http://veckanslchf.wordpress.com/

För dig som undrade vad jag åt som vego-lchfare:)

Miss-Saffran
0

Invägning/mätning idag!

Resultatet:

Midja: 67cm (-2)

Byst: 91cm (-3)

Underbyst: 74cm (vet ej innan)

Lår: 54cm (-3)

Stuss: 93cm (-3)

Överarm: 28cm (-1)

Vikt: 58,8 (-0,7)

Längd: 158,5 (ofärändrad :P)

BMI: 23,4 (-0.3)

Har i genomsnitt minskat 3 cm överallt, för utom överarmarna som är mitt största problemområde, där bara 1 :(

Gått ner 0,7 kilo i vikt.

Hur går det för er andra?

Miss-Saffran
0

Dog denna tråden?

inte meningen att döda…:( Intresserad av hur det går för er andra!

fialina81
0

Oj, ja, den dog visst ut… Men nu är jag här igen Glad! Har varit på semester och gjort massa roliga saker så lågkalorimaten höll inte i sig länge men nu är man "back on track" igen! Har gått ner 1,5 kg och minskat en aning i måtten, inte märkbart… Kör på 2 träningspass på gymmet i veckan, 1 simning samt 2 timmars powerwalk! Promenerar raskt i 25 minuter på lunchen på jobbet och tar trapporna istället för hissen.

Maten ser ut följande:

Frukost: Frasbröd med smak av majs, glutenfria, med kökt skinka/kalkon på. 1st kl. 06:00, 3st sådana kl. 09:00.

Lunch: Sallad med kött, fisk eller fågel till.

Mellanmål: Frasbröd igen, 2 st, med skinka eller kalkon.

Middag: Sallad med kött, fisk, fågel.

Kvällsmat: Frasbröd igen. 2st.

Lite enformig mat… Tisp kanske? (Vill inte slänga i mig massa fett.)

chrand
0

Om du vill ha tips på fettsnål kost befinner du dig nog i fel forum…

Miss-Saffran
0

finalina: Varför vill du ha fettsnål mat? Du kan gott och väl äta lite mer fettrikt och slippa äta mellanmål, där med förmodligen större viktnedgång!