Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5542 ggr
bluegoose
0

Rädda klimatet med LCHF

För ett tag sedan var det ju stora rubriker om våra fisande kor som var ett så stort klimathot.

Själv har jag märkt en dramatisk minskning av mina utsläpp av växthusgaser sedan omläggningen till LCHF. Skrattande

http://gasmorsbetraktelser.blogspot.com

Sugiyama
0

Gasmors betraktelser… Skrattande

Mervi
0

Precis så är , inget gasande här heller. Skrattande

Barn är härliga och lägger märke till det mesta.

bustas
0

Folk på mitt kontor förbrukar ett par flaskor doftspray i veckan på WC. Det doftar (eller luktar kanske är mer rätt) tall, ros och i värsta fall så som förra veckan, vanilj. Men trots detta så blir blandningen vämjelig. Jag behöver väl inte berätta vad mina kollegers kost består av? Detta är ju inte någons "fel" och själv ingick jag i "sprayarnas- förening" tidigare i livet. Tänk i framtiden då vi kan skippa sprayen för gott. Det blir tider det.

Inkanyezi
0

Jag har aldrig sprejat. Men på jobbet var det bedrövligt dålig ventilation på skithuset, och där stod en sån där spruttburk med "blomdoft". Jag tröck aldrig på den knappen. Det är väl inte så konstigt om det luktar skit en stund när man nyss har skitit? Men visst påverkar dieten hur det luktar; det luktar mycket mindre nu än förr.

missaz
0

Just den där blandningen av skitlukt och parfym är fruktansvärd! Skrikandes Den får mig att kväljas ordentligt! Jag drar då mycket hellre i mig ren skitlukt….

bustas
0

Exakt missaz. Antingen eller är okej, men blandningen är vidrig.Skrikandes

raphanus
0

Inga blåssymfonier i Casa Raphana heller … sedan fyra år. Jag kör trumsolon på *hrm* … *öh* … "tvättbrädan" i stället.

JigokuShoujo
0

På jobbat har vi doftneutraliserare istället. Luktar inget utan är menat att suga upp "skitlukten". Funkar faktiskt ganska bra :)

missaz
0

#8 Vart köper man dem? Låter bra tycker jag.

JAUS
0

Som astmatiker ogillar jag doftsprejer stark.

missaz
0

#10 Jag är inte astmatiker men avskyr dem ändå. Förstår att det är vidirgt för er med astma!

Aniara4
0

På mitt jobb har vi också en sån där oparfymerad spray, den liksom brottar ner bajspartiklarna i luften och får dem att falla till marken fortare om jag har förstått det hela rätt. Hjälper lite grann i alla fall, förmodligen ungefär lika mycket som parfymsprayen.

Aniara4
0
raphanus
0

#12 - 13 - Men återigen, spray är inte bra för klimatet. Vore det inte lättare om alla helt enkelt började äta LCHF i stället?

bluegoose
0

Bra poäng där, raphanus! Skrattande

Aniara4
0

#14 Bättre, jo, men lättare…?

tankgirl
0

#12  :D Ser framför mig bajsbrottare som brottar ner bajset i luften, sen spänner musklerna och flyger vidare efter nästa bajs! Med vingar! Glad

Får man bättre fantasi med lchf också? ;)