Kebabrulle med het sås
Detta blev gårdagens middag & sambon som inte är nån som äter inligt lchf tyckte att det var riktigt gått!
4 personer
"bröd"
8 ägg
8 msk vatten
Kebabsås
1 dl Creme frache
1 dl Majonäs
Paprika pulver
Vitlöks pulver
Lök Pulver
Oregano
Cayennepeppar
Spiskummin
Fylnig
Kebabkött
Tomat
Paprika
Lök
Gurka
Feferoni
Smör/olivolja
Gör så här
1. Gör kebab såsen jag använde lite av spiskummin & mycke av cayennepeppar men det var för att jag ville ha hetta 
2. Vispa i hop 2 ägg & 1 msk vatten till varje bröd
3. Stek äggstamningen i en stekpanna på låg värme & länge
4.När äggen stelnat så vänd & stek ytirligare en stund. Men inte lika länge
5. Hacka grönsakeran i lagom stora bitar.
6. Stek kebab köttet.
7. Lägg kebab kött, grönsaker & sås på brödet rulla ihop & njut.
Tips! Tänk på att inte lägga förmycke fylnig i bröden så de går att rulla i hop. 

Det låter jättegott men altså kan du inte skriva i ett program med rättstavning, t.ex. Word? Och kolla särskrivningen! Lök Pulver ska vara Lökpulver osv.
MVH En Mörk Hårig Ensam Stående Sjuk Sköterska.
Låter jättegott!!!! Ska jag testa när jag inte är så trött! Har inga problem med särskrivningar heller
Inte heller jag har några problem med särskrivningar!
Vad är det för slags kebabkött som ska vara med? Är det färdigkryddat köpt eller något man gör själv? Bor i Norge och har inte tillgång till svenska livsmedel, så därför undrar jag!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
undrar oxå över kebabköttet. har inte vågat köpa det än. det är väl inte rent kött? och vilket kött innehåller det egentligen?
kollade ett paket kebabkött i frysdisken för ett tag sedan, vilket innehöll ganska mkt utfyllning o för mkt kolisar. kommer inte ihåg precis vad det stod, men det räckte att ta en snabb titt o se att innehållsförteckningen var för lång.
men man kanske kan ta fläskkarré o steka i tunna skivor istället?