Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3759 ggr
missfatty
0

Tips på meny för en dag, snälla?

Jag har lite problem med att hålla mig mätt mellan de tre stora målen, antar att jag äter för lite just då.
Kan ni hjälpa mig med tips på frukost, lunch och middag eller främst mängden på detta. Två eller fjorton ägg till frukost? 5gr smör eller 50? Osv Flört

Medlem
0

Ingen här kan avgöra hur mycket mat som mättar dig. Det är du själv som kan avgöra det. Känner du dig hungrig mellan måltiderna tyder det på antingen för lite mat eller för lite fett. Du kan testa dig fram.

missfatty
0

Okej, ska försöka göra det. Kanske börja med ägg och bacon till frukost trots allt (svårt med matdoft på morgonen och är inte jätteförtjust i ägg, bara kokt med något till, typ kaviar men man kan väl mosa med smör och ta lite örtkrydda på eller något) Har ätit oopsies till frukost med bregott och pålägg eller keso med grädde och det kanske är där problemet ligger.
Jo det är nog så att man får hitta sina egna lösniningar och inte hittar rätt direkt Glad

Zepp
0

Koka ägg och mosa de med smör.. ät tills du är mätt.. var inte så rädd för att äta för mycket i början!

Om du börjar med tre kokta ägg och 25 gram smör tex.. och du känner att du blir äkligt mätt av det så är det bara att testa 2 ägg med 15 gram smör dagen efter.. försök att hitta din egen kropps signaler så blir det exakt rätt för just dig!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MimLan
0

Det finns rätt mycket mer än ägg och bacon till frukost. Det är lite konstigt att du vill fokusera på något du inte tycker lockar på morgonen? Varför motarbeta dig själv?

Du behöver inte ens laga mat på morgonen. Ha kalla färsbiffar i kylen. Ät dem som de är eller ta en klick majo på, eller gör någon röra att ha på. Vilka rester som helst funkar. Eller ät ingenting till frukost. Det brukar funka fint om man äter tillräckligt mycket på de andra målen.

Zepp
0

Är man ingen frukostmäniska kan det duga med äggmjölk eller bara en kopp kaffe med cocosfett!

missfatty
0

Tack för tipsen!
Kokade ägg och mosade med smör till brunch idag. Inget os och lätt som en plätt och blev mätt Flört Inte alls sådär som när man skulle kunna äta mer men låter bli (som med knäckebrödskosten). Mådde inte illa men kände att jag inte ville äta mer alls. Känns bra och jag hoppas jag håller på att fatta kroppens signaler.

vimsig
0

Jag har alltid kokta ägg i kylen, om jag vet att det tar ett par timmar till innan mat, så tar jag ett kokt ägg med lite majo, så brukar jag klara mig bra.

En bit brie brukar också slinka ner ibland, men det är mest på kvällarna till en kopp te.

Zepp
0

Äggen kokar medans man gör morgontoaletten så det tar egentligen ingen tid alls.

Bra att du känner efter hur kroppen signalerar, gör så vid alla mål, snart har du lärt dig vad som är en rimlig måltid.. utan att väga något alls!