Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3928 ggr
UBCL
0

Forskning om LCHF?

Vem ska betala. Jag tycker att livförsäkringsbolag, Försäkringskassan, staten och landstingen missar chansen att spara en djäkla massa pengar om de inte satsar på forskning om effektivaste botemedlet mot fettma och diabetes – LCHF.

Vad tycker du?

Läs mer på min blogg!

Bertil

UBCL
0

Märkligt, en struntfråga om huruvida lchf är en bantningsmetod eller inte läses 760 ggr och kommentaras av 50 men en viktig fråga som Forskning på lchf läses av 70 och kommenteras av ingen Foten i munnen

Pasi
0

De tror det blir billigare om läkemedelsbolagen, med deras partiska intressen, står för forskningen. Det de missat är att denna forskning betalas via alla medicinerna - där statliga myndigheter står för en hel del av kostnaden.

Ibland önskar jag att intelligens och engagemang skulle vara ett krav för att få bli politiker eller ha annan post där man besitter makt över vanliga penningslaven.

PS Livförsäkringsbolagen ser till att kunderna betalar - de har inget att tjäna eller förlora.

Skaldeman
0

LCHF-kost innehåller en ökad andel mättat fett och är därmed farlig. Ingen etisk kommitté skulle godkänna att man utsatte deltagarrna för en sådan fara. Utan godkännande av en teisk kommitté går det inte att få resultatet publicerat i en seriös medicinsk tidskrift. etc etc

/SSS

UBCL
0

Pasi, inkomsterna från försäkringskunderna blir säkert inte billigare för att kostnaderna sjunker, däremot ökar vinsten om fler lever friskare längre.

Sten Sture, menar du att den dörren är stängd? Det kommer aldrig att bli någon forskning på lchf pga ökad risk för deltagarna. Hur påverkar den senaste tidens forskningsrön från bl.a. Israel om bättre blodfetter vid lågkolhydratkost chansen för en annan syn på saken?

Pasi
0

#4 Nej, konkurrensen mellan alla bolag reglerar dagens priser stenhårt och kommer även göra det i fortsättningen.