Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5405 ggr
Lilli-Anne
0

Bok om LCHF

Jag vill köpa en bok till en vän som vill börja med LCHF.

Han tycker det är svårt att veta hur han ska börja, vad han ska äta

köpa hem, laga..( inget stöd från äkta hälft)…

Vad rekommenderar ni för bok som innehåller det mesta man bör

veta om LCHF… varför, hälsovinster men framförallt praktiska råd.

Skaldeman
0

Det finns många bra böcker att välja bland. Den av mina egna som är lättast att använda är "GI-Noll! - för kvinnor som vill äta sig smala". Den fungerar precis lika bra för män. Vill din vän mest ha en kokbok kan han ta vilken som helst. Jag gillar AIrams recept, de är väldigt trevliga, även om de är för liberala för mig själv.

/SSS

[ErikSvensson]
0

'Ät dig ner i vikt' av SSS är mycket bra tycker jag!

Erik

Lilli-Anne
0

Tack för tipsen! Bli en bok av SSS :-)

[ErikSvensson]
0

Förresten, för receptbiten så fungerar alltid www.lchfrecept.com. :)

Erik

Lilli-Anne
0

Det gör de absolut, jag letar upp recept och skriver ut men en

bok är bra att ha när datorn inte är på.

Idean
0

Javisst är skaldemans böcker guldgruvor i kunskap.

Men jag tycker att Lars Erik Lithsfelts Ätfetmat kokbok är en mycket pedagogisk börje bok med bäde förståelse för vad som kommer att hända när man väljer LCHF och massa bra recept, sen kommer man att läsa vidare för mer kunskap. då finns både Dalhquists böcker Skaldemans böcker och massa andra om Äkta Vara, Veganmyter o vad som händer med sten koll på lågkolhydrat kost

Jag kollade på www.Bokus.se

Zepp
0

Om han är en äldre man som jag, skulle jag rekomendera "Ät dig ner i vikt", inte så mycket tjafsiga recept i den utan mer handfasta råd.. som jag innbillar mig vi äldre herrar föredrar?

http://www.skaldeman.se/Titta%20i%20bok/Sid-010o011.html

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Catnap
0

Är det någon av de rekomenderade böckerna som har diagram över innehållsfördelningen eller angivet hur mycket protein, kolhydrat och fett det är i respektiva rätt?

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Lilli-Anne
0

Tack för alla tips :-)… blir ett antal böcker att inhandla. Jag läser dom först sen delar jag ut dom bland mina "intresserade" vänner.