Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 14067 ggr
tk71
35

Magic bullet - köpställen?

Jag har läst att många som äter LCHF-mat använder en "Magic Bullet"-mixer till diverse matberedning. Jag har letat på nätet men hittar ingen firma som säljer den. Nu var det ju visserligen några år sedan som den såldes på TV-shop.

Både ÖB och Biltema hade billiga kopior förut, men nu verkar de ha slutat sälja den. Melissa hade också en kopia förut men slutade sälja den 2007, enligt deras kundtjänst. Känner ni till nåt ställe som säljer såna?

dufva
0

Har en som mest står och dammar.

Hyfsat kul att göra glassdrinkar med för ungarna ibland men nog är en vanlig köksmaskin som river och hackar mycket mer användbar.

Köksmaskinen  och stavmixern används däremot frekvent.

tk71
0

Mjo, jag har en "köksmaskin". Men den vill jag inte ha stående framme jämt. Därför är jag på jakt efter en liten mixer som klarar flera uppgifter - mixa, hacka, vispa etc.

[ErikSvensson]
0

Siba säljer den om jag inte minns fel! Sök på "sett på tv" eller nåt sånt, dom har en tvins/tvshop-kategori.

Erik

MatsL
1

Den finns på http://www.tvins.com.

[ErikSvensson]
0

http://www.siba.se/Search/Search.aspx?sw=tvins&searchType=product#

Lite billigare frakt än på tvins iallafall.

Erik

markazits
0

Vad är skillnaden på en sådan här och en liten matberedare? Jag har en urgammal liten ( 5 dl?) matberedare  (gul och brun från Philips) som jag använder till att hacka och riva med. Har sett att det finns liknande att köpa som inte heller tar stor plats på bänken.

Det är min favoritmaskin i köket. Just för att den inte tar någon plats men kan användas till nästan allt.

tankgirl
0

Magic bullet fick många klagomål från kunder, iaf de recensioner jag läst på internet… kanske därför den inte säljs?

hemul
0

Grejen för mig är att den är liten, har få delar och är lätt att diska. D.v.s. d et blir av att använda den. Jag mekar inte ihop assistenten för att riva några mandlar. Med bulleten blir det av.

När jag började lowcarba blev jag ännu mer förtjust i den än jag redan var. Den är nämligen mycket kraftig. Mandelmjöl blir som grovt mjöl och inte som fint hack.

Ellos och ÖB har den till och från. Den på Ellos tror jag är originalet utan märkesnamn. Jag köpte nämligen en därifrån när min gamla gick sönder. Exakt lika och man kan byta delarna hur som helst. Den på ÖB är en kopia och ser något annorlunda ut.

tk71
0

Sådärja. nu har jag köpt en kopia på Blocket - helt oanvänd, kvar i originalförpackningen. Endast 200 kr kostade den. Och funkar utmärkt gör den också.