Recept med kokosolja?
Hej på er!
Jag använder Cocosas olja utan smak när jag steker ibland. Den kallpressade med smak använder jag också, men väldigt sällan. Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska använda den till. Har en msk i kaffet då och då, och ibland om jag skulle få för mig att göra något smoothie-liknande. Men annars.. vad gör ni med er kokosolja?
Jag har den kallpressade med smak i teet, men också som hudkräm. Nu har jag just köpt en burk på 5 kilo, så det kommer att räcka ett tag.

För det mesta så använder man den som stekfett i stället för eller ihop med smör!
Tål betydligt högre värme vaför man lätt kan få sån fin frasig stekyta!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp: Ja den smaklösa funkar ju bra till det. Det var nog mer den med smak jag inte riktigt har klurat ut några bra användningsområden ännu. :-)
jag har tyckt den med smak passar mer än utmärkt i äggmjölken tillsammans med lite kakao.
Jag börjar dagen med en stor mugg kaffe med vispgrädde och ca 1 msk kallpressat kokosfett. Använder oljan också blandad med smör när jag steker kyckling.
Deodorant, hudkräm, handkräm.
Jag har haft problem med min sköldkörtel, proverna har lega inom ref. värden så jag har aldrig fått medicin, men efter att börjat med kokosfett och smör har mina besvär minskat.
Jag använder den med smak och det går åt mest till min äggmjölk. Men jag kan även använda 100-150g till en stor sats kyckklingwook med lite frysgrönsaker och sås på 1-2 burkar kokosmjölk och ett par skedar röd kurrypasta. Smaskens blir det och räcker till många matlådor.
Jag äter den med sked rakt ur burken
och ibland i en mugg kaffe med grädde. I ischoklad har jag använt både kokosfett ur silverpaket (för att det inte ska bli så dyrt) och ekologiskt kokosfett med smak (för att det är så gott!). Jag blandar ungefär hälften-hälften så kommer lite kokos-smak fram i slutprodukten.

Det är iallafall onödigt dyrt att steka i den kallpressade med smak, den är väl mest som tillskott.
Det finns ju de som faktist inte gillar fettränder på köttet och vill hålla uppe fettets andel av energiintaget iallafall. då passar den att ha i kaffe eller te.. ja även i äggmjölk.
Sen så kan man använda det som snabbmat, ta en kopp kaffe med cocosfett innan man rusar till jobbet, man står sig rätt länge på en tesked cocosfett.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

tack för alla tips! :-)
Jag har den i yoghurtfrukosten: grekisk/turkisk yoghurt, gojibär, mandelsmör (osockrad), lite bovete, cocosa med kokossmaken, mullbär åsså kanske lite kanel. Yummmi!
Glömde ju: strösslar s.k. råa cacaonibs över det hela, uj sicken frukost! Som en variant till äggfrukosten här hemma!

Kaksmulan: Det lät gott det. :-) Men lite för mycket kolhydrater för min del just nu.
Jag brukar göra matlåda, och så lägger jag i en rejäl sked kokosolja med smak. När jag värmer maten plockar jag undan kokosoljan först, och lägger i den efteråt (gömmer den under köttfärssåsen eller vad det nu är jag har med mig). Jag gillar att tugga i mig bitarna med kokossmak tillsammans med maten. Fast jag kanske är lite udda 
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
#Juzze: jo, visst är det lite mer kolisar än vad en del kanske vill äta, eller klarar av, men för mig är det inga problem och det var ett exempel på vad man kan hitte på iafall, som gottig söndagsfrukost tex. Annars i te, eller så smyger jag in den i proteingroggen eller i gottisbollar med nötter, dadlar, kakao och gojibär, men de bollarna är förstås kolhydratstinna. Eller för att ha i kyckling-curry-cocosgryta, rör i efteråt.