Malou von sivers
Måste avreagera mig lite på denna fruktansvärda programaledare!! Att hon får vara programledare är helt obegripligt, Hon avbryter ständigt sina gäster, hon fattar inte vad dom säger, hon lyssnar inte och den ena felsägningen efter den andra ploppar ur hennes mun!!
jag vet att jag inte är tvungen att kolla på henne och det gör jag inte heller längre, har bara följt det då det handlat en del om kost =)
Min åsikt gäller enbart hennes roll som programledare och jag är övertygad att hon är en jättego tjej privat
Vill gärna höra era åsikter oxå, är säker på att alla inte håller med =)

Kan bara instämma. Brukade tycka det var trevligt att ha teven på i bakgrunden medan jag segstartade dagen med kaffe och mail, men har slutat med det. Hon är nog den kassaste intervjuare jag har sett någon gång.
Förutom det du räknar upp brukar hon också ställa jättejättelånga frågor av typen "är det så här att….", och pinsamt ofta besvaras sen hennes långa harang med ett förvirrat "Eh…nej." från gästen. Därefter brukar de mer väluppfostrade gästerna ändå försöka komma på något vettigt att säga som skulle kunna kopplas till den förvirrade frågeharangen, men så snart de tänkt efter och drar efter andan för att säga något som man anar kommer att bli intressant - så hoppar MvS in och avbryter dem med en ny korkad fråga som gör att de tappar tråden på nytt.
Gräsligt.
Länge sen jag såg hennes program. Men jag känner igen beskrivningen av "långa haranger" och avbrott näer det börjar bli intressant..
Hon går bort sig själv i de långa harangerna. Förstår att gästen till slut har svårt att uppfatta vad som egentligen var frågan.. eller om det verkligen var en fråga och inte en monolog..
Synd, för programmen kunde vara bra, många intressanta "ämnen" tas upp.
Jag vill påminna er om att reglerna här på forumet inte tillåter personliga påhopp så ni får försöka hålla er till uttalanden om hennes yrkesroll.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Redigerade och förtydligade mitt inlägg lite 
Sant Maxiq!
Delar av proffessionen är hon mycket duktig på. För ett antal år sen internjuade hon "potentater", både svenska och utländska, och då tyckte jag hon gjorde ett bra jobb.
Nu är det lite blandat. Vet inte hur mycket hon själv får styra programinnehållet, men som sagt, jag tycker att ämenena ofta är intressanta. Liksom valet av gäster.

#3 Även mina uttalanden handlade naturligtvis om en analys av hennes intervjuteknik och inte om henne som person. Jag har varken ifrågasatt hennes intelligens eller nämnt ryktena som går om hur hon fick jobbet! 
Förresten såg jag programmet där hon intervjuade Pernilla Zethraeus eftersom ME/CFS intresserar mig, och då var hon faktiskt inte alls så dålig.