Din godaste jordgubbstårta?
Vartannat år de senaste sju åren har jag och en väninna turats om att göra jordgubbstårtan till skolavslutningen…
Nu har jag gått och blivit LCHF:are - och inte hon… Framförallt har inte hennes barn blivit det.
I år är det min tur att göra tårtan… Hur gör jag en tårta som jag får "frossa friskt i" - och som lurar dessa kräsna ungar att tro att det är samma gamla vanliga tårta?
Hur gör du?
Gör marängsmet på sukrin istället för socker och bred ut i en långpanna (du kan även ha malen mandel i smeten om du vill). Grädda. Dela i två delar och lägg vispad grädde med jordgubbar emellan delarna. MUMS! 

Låter gott!!! Hur många ägg - sukrin går det åt till en långpanna?
Provbaka och provsmaka först bara… *s*
Det är lätt att överdosera sukrin, jag har bakat maränger ett par ggr med sukrin och de blev att smaka ganska metalliskt i eftersmaken, trots att jag bara hade ett par, tre msk till kanske 4 vitor.

Hittade det här när jag googlade
http://www.lifezone.se/recept/bakverk-desserter/lchf-tarta-graddtarta-552099

Sök gräddtårta här på Kif så finns det fler förslag
#2 Kommer inte ihåg antal vitor… men det finns recept på vanliga marängtårtor, kolla dem!
#3 Fast den där lilla "kalla" smaken (som druvsocker) i sukrin tycker jag inte känns speciellt mycket när man äter den med bär och grädde.

Tack för tipsen hörni!!!

Bottnar av oopsies i sockerkaksform, gärna en äggula i grädden. Och vaniljpulver.

Kan inte barnen få en "riktig" tårta, så kan du äta jordgubbar med vispad grädde?