Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3778 ggr
myran53
1

Hungrig = för lite fett

Jag har nu ätit LCHF under ca en vecka och det går jättebra och jag går ner i vikt. Idag vet jag att jag har ätit för lite fett och känner mig givetvis sugen på något. Har ni något förslag vad man kan stoppa i sig som funkar och tar bort suget?

nyborjare08
0

En bit ost, dippa ölkorv i majonnäs, kokt ägg med majonnäs, till exempel. Och glöm inte att dricka vatten. Allt som är ok att äta tycker jag att du gott kan äta för att hålla suget borta.

MimLan
0

Vilken mat som helst?

nyborjare08
0

Jag menar allt som är ok att äta enligt LCHF. Jag ber om ursäkt att jag var otydlig.

Zepp
0

I början är väldigt många sugna/hungriga, antagligen hadlar det om att hjärnan fortfarande vill ha sitt glukos.. ät något fett så brukar det gå över!

Ost med smör brukar vara en klassiker!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

markazits
0

Jag tror att svaret är mer mat vid varje måltid, så att du blir mätt och inte får något sug. Småätande är inget att sträva efter.

myran53
0

Idag har mina måltider bestått av lax med spenat och sedan fiskbullar på kvällen. Alltså väldigt lite fett. Men efter råd här, så har jag ätit lite god cheddarost och nu känns det som om suget har lugnat sig.

Skall köpa hem avocado till imorron också, det är något som jag längtar efter just nu.

Tack för råd o tips