Sockersug vid PMS o mens?
Sådär ja, nu har jag också fått suget tillbaka! Beror det på att jag har mens? Jag har drömt om godis, choklad och har såååååååååå svårt att gå förbi godis o kondishörnan i affären.
Eller har det å göra med att jag är nykär? Någon sa att när man är kär blir man mer sugen på gott… (eller är det en myt det med *fniss*)
Kan bero på antingen eller! ;D Fast är du kär och har en partner finns det ju annat du kan göra istället för att äta godis… *flinar*
självklart! *ler sött*
Jag blev så irriterad på mig själv. Har under veckan varit jätte slö. Har ej haft karaktär att avstå från godis mm. Så i förrgår kom mannen hem med en stor påse med twist som han fått. Där satt jag å glodde ett tag på påsen och funderade hur jag skulle göra. Vips så tog jag tag i påsen och frossade ca 10bitar.Sen kändes det så bra, jag var nöjd och la väck påsen i skåpet. Nu känns det att det är avklarat med godis och kan tänka på min nyttiga mat. Så ikväll slog det mig, inte så konstigt att jag betedde mig så hetsigt! PMS.. och inte lite heller!! Så något saknades säkert i kroppen. Idag har jag varit riktigt pigg och orkat massor.
kakao? *fniss*
Haha… Skoja INTE! Choklad och PMS går hand i hand! Förr i tiden kunde jag på fullt allvar instinktivt slå undan folks händer om de skulle nalla en chokladbit och jag var på mitt mest PMSiga humör. Det kom som en naturlig reaktion, sedan sansade jag mig och sa att de naturligtvis fick ta förstås. Men gud vad min kropp krävde choklad då. Det gör den iofs nu också, men får nöja sig med mörk chokad… *s*
hm… men jag vill inte ha sug en gång i månaden… jag orkar inte… snyft 
Kan du inte klara dig med en bit 85% choklad? Kanske du kan det så småningom…

Gör som Pasi brukar säga. Lyd smaklökarna och ät lite choklad så mår ni bättre i alla fall för stunden.
Det finns annars ett preparat på hälsokost nu som innehåller munkpeppar som tydligen är kanon mot både surhet, sockersug, trötthet m.m. Faktum är att det har blivit godkänt som naturläkemedel vilket innebär att det är testat verksamt och säljs även på apotek.Jag ska prova för jag sover så taskigt nätterna innan och det ska hjälpa mot det också. Mörk choklad kommer jag att äta i alla fall för att jag vill.