Känner mig uppstoppad..
Hej på er där ute. 
Jag började med Lchf i går och känner mig så otroligt mätt och uppstoppad…
Någon mer som känt samma?
Hoppas så på detta sätt att leva.

Jag vet inte, det brukar jag känna om jag äter kolhydrater nu, kanske beror på vad man är van vid.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Okey.
Känner mig nästan färdig att kräkas, äter inte över mycket. Är bara uppstoppat mätt.. det kanske ger sig
Är det kanske ovanan att äta så mycket fett..
Hur mycket fett åt du? Man behöver inte stoppaq i sej för mycket fett.

Mätt ska man känna sig men inte upstoppad.
Det ger sig nog du har ju nyss börjat.
Första tiden fluktuerar hunger mättnad men sen hittar man oftast rutiner som får en att må gott.

Om vi förutsätter att du är frisk och inte har några ätstörningar, så kanske det bara är som så att kroppen signalerar att du skall äta lite mindre!
Den här maten är väldigt energität, så volymen blir klart mycket mindre!
Testa det!?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Om man stoppar i sig för mycket känner man sig så klart uppstoppad, hände mig också när jag käkade en rejäl bit picnicbog ("det var ju inget att spara"-typ) men det lär man sig vad som är lagom. Maten är som sagt rätt energität så man behöver inte så mycket som på kolhydrat-tiden. Gå in på ex.vis Min mat och lägg in dina "gamla" måltider och se efter hur många kalorier dom var på, laborera sen fram ungefär samma kalorimängd med dom nya ingridienserna. Du kan även kolla på dom recept som finns här på forumet så ser du vilken mängd som är lagom per portion
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ät inte så mycket. :) Jag hade samma problem, trodde jag skulle dö av mättnad. Och ändå åt jag mycket mindre portioner än jag åt när jag åt kolhydrater. Det gick helt enkelt inte att få i sig samma mängd mat. Och jag behövde inte längre de mängderna.
Nu äter jag en stor frukost och en liten middag. Jag står mig hela dagen på frukosten, middagen blir mest som en extragrej. Blodsockret är stabilt som en bergskedja och jag äter bara när kroppen vill ha mat och signalerar hunger. Ibland kan jag gå 10 - 12 timmar utan någon hunger, och äter således inte. Så himla skönt att inte längre småäta hela tiden. :)
Ät till du blir nöjd, äter du mer är det stor risk att du mår illa. Du behöver inte ta i med fettet heller vad jag har märkt. Jag vet att gör jag det så blir jag jättedålig i magen. Så grädde och kokosfett gör mig verkligen dålig. Men vikten sjunker ändå! Så jag skulle ta det lugnt med massa extrafett om jag mådde dåligt av det. Som andra har tipsat om förut, ät hellre fetare kött osv.
Nu har jag inte hållit på så länge, men man kommer in i det snabbt. Första veckan var jobbig! Men nu mår jag jättebra! Bara du lyssnar på kroppen går det bra. :) Ät vid hunger, sluta när du är nöjd.
Hej och Tack så mycker för era svar..
Läser och begrundar.. Har nog ätit lite som innan frukost, lunch och middag för att klockan varit så och så..hm.. där av har jag ätit fast jag nog inte va så hungrig.. *skäms nu* men alla är vi barn i början..
Och älskar grädde..wops..får nog dra mer lite där.. balans som det heter..
Kramizzar från mig

Det går aldeles utmärkt att äta som förut om det passar i ett socialt samanhang, dock kräver det att man anpassar portionstorlekarna!
Och som sagt vad.. det är helt naturligt att bli hungrig strax före det är dags att äta.. då har man lyckats anpassa maten till klockan!
Skönast är på helgen då man bara behöver äta två gånger!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.