Frukt = livsfarligt!
Jag ska aldrig mera "offra mig" på bortaplan
denna livsfarliga kombination av att "en liten bit gör väl inget" & "andras förväntningar " gjorde min dag idag till ett h-vete!
Hur kan nåt så oskyldigt som lite mango & päron göra att jag får lida hela dagen med bakis känsla (ingen alkohol denna gång
)
Jag hoppade faktiskt semla och kladdkaka på fikat men tog frukt med grädde till efterrätt.
min kropp måste verkligen vara i ketos?
herregud, det är inte värt det med denna huvudvärk "dagen efter" och allt som följer med med ångest, sug osv nää
nu längtar jag efter min riktiga mat, idag blir det kött, beasås & sallad!
Thank god för LCHF!
Usch, jag lider med dig!
Förstår att det måste kännas hemskt. Jag vet hur JAG mår när jag tycker att jag fuskat nån gång med t ex för mycket solroskärnor eller som förra helgen, lite väl mycket vitkål. Så jag kan bara ana hur det måste kännas när man ätit frikt.
Ibland blir jag sugen på frukt. Det är inte "sug" som när jag var sockerberoende, mer en stilla längtan… Tomater är något som jag kan drömma om t ex.
Men du ska se att allt stabiliserar sig nu när du äter "riktigt" igen!
Kram och lycka till!

Jag gjorde samma misstag som du och la kiwi pa kött för att möra det, det är svårt att beskriva hur dålig jag blev dagen därpå. Men man läs sig……forhoppningsvis!
Ät lite extra fett så försvinner det väl snart. Jag har varit med om detta, huvudvärken som följer men den försvinner och man är en erfarenhet rikare.