Lchf-picnic till mor!
Jag skulle gärna vilja ta del av några förslag på vad man kan plocka ned i fikakorgen på söndag! Vi ska ta oss iväg ut i spenaten, fika, äta mat osv och jag behöver således ha med mig något i matväg som är dels lite festligt, dels i LCHF-anda, dels kan ätas ljummet (dvs göras strax innan vi åker) eller kallt.
Just nu är jag så tom i huvudet efter att ha haft stress till max i snart två veckor med finalen ikväll, att jag inte kommer på något! Alls! *help*
Har grym idétorka och fantasibrist just nu.
Gör en tunn ugnsomelett. Bred på en röra av philadelfia ost med riven pepparrot och gräslök. Lägg på tunna skivor av kallrökt lax och rulla ihop. Ät och njut 
Ja man kan ju göra massa olika rullar med hjälp av ugnsomelett.
Sen kan man ju ta med sig färdigskurna osttärningar och skurna bitar av god salami eller ölkorv.
Gör kycklingspett hemma och någon gog cream fresh sås att doppa dom i tex
kyckling är ju gott kallt.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Här har du en fyllning om du inte är jätte strikt. Den är supergod!
Tunn ugnsomelett
200 gram skivad rökt lax
200 gram philadelphiaost
2 msk riven pepparrot
0,5 st rödlök, finhackad
1 st äpple(n), urkärnat och rivet
1 burk(ar) röd stenbitsrom
1 msk dill, hackad
1 msk gräslök, hackad
1 msk citronsaft
Tillagning
4 stycken
1. Blanda en kräm av Philadelphiaost, riven pepparrot, hackad rödlök, rivet äpple, stenbitsrom och örter. Smaka av med citronsaft, salt och peppar.
2. Fördela laxskivorna över ugnsomeletten. Bred romkrämen över och rulla ihop bröden. (Jag gör tvärtom, först krämen sen laxen)
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Mmm, det där kycklingspettet med någon god sås till lät inte alls dumt..! Tack för fina tips!
Kycklingklubbor med fuskpotatissallad - Squash, lök, saltgurka, fransk senap, majo och cf (snott recept av (icegirl)
Kycklingpaj (hassez) gott med sallad och extrafettgojs i form av cf+olivolja+vitlök+lite salt (mumma!)
Halloumiost i stavar inlindat i bacon, bakas i 200° ugn tills baconet är krispigt. Enl berittis är dom goda både varma och kalla.
Jag vill slå ännu ett slag för halloumi: stekt med lite svartpeppar, ringla lite olivolja över och skvätt citron på! Kanske på spett med kyckling och lite rödlök.

Om ni tar med en engångsgrill ökar valmöjligheterna!