HUNGRIG
Jag har ätit lchf i flera år, ibland mycket ordenligt, ibland med lite slarv. Det som förstör för mig är att jag är så hungrig ibland, trots att jag äter mycket fett.
Jag har nyligen läst boken "varför går jag inte ner i vikt" då gick jag ner 5 kg :)
Jag tog tag i det ordentligt igen och åt så gott som fakir i flera veckor, sen började jag plocka in lite mer i kosten igen, då stannade viktminskningen av. Jag har inte så många mer kilo att gå ner, kanske 5 kilo.
Nu sitter jag här och är jättesugen på något att äta igen.
Vad ska jag göra?
Och inget i din kost är sådant som du/din hjärna inte tål så bra? Mejerier, nötter, spannmål?
http://johannaskost.blogspot.com/2008/07/om-att-ha-matbegr.html
Annars ät det bara att äta.
kanske skulle skriva vad jag ätit idag:
frukost: 3 äggsomelett (tog bort lite äggvita), majonäs
lunch: pannkakor på keso o ägg, några få hallon och lite turkisk yoghurt till.
kväll: en rejäl bit fläskfärs i ugn
tog en burk makrill nyss för jag var så sugen på något.
Har ej kollat vad detta blir i min mat.
Du kanske kan testa att äta dig mätt på en riktigt rejäl frukost, och sedan vänta med att äta nästa gång tills du är ordentligt hungrig? Isåfall kanske du klarar dig på två ordentliga mål om dagen, men det kanske ändå blir mindre mat över en hel dag?
Det kluriga tycker jag är att mättnaden kommer en bra stund efter måltiden, så även om jag inte är mätt när jag slutar äta, så försvinner hungern snart och så behöver jag inte äta igen på typ fyra-fem timmar. Att dricka mycket brukar funka för min nöjdhetsfaktor, gärna kaffe efter maten.
Jag har haft några dagar då jag bara ätit ägg och smör. Det var spännande att se hur många "enheter" (ägg+ca 10 gram smör per ägg) jag behövde på en dag och hur det skiftade beroende på hur mycket jag motionerade eller hur lång dagen var.