Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 4813 ggr
Chocolate
0

Mandelbröd

Mandelbröd.

1 ägg

1 dl mandelmjöl (finmald mandel går att göra i mixern)

1 knivsudd bakpulver

lite salt

Rör samman och häll ut på en talrik. Bred ut till en kaka på ca. 10 -15 cm i diametern. Bakas i mickron i ca. 1 minut. Vänd upp kakan med en kniv.

Receptet går använda utan salt och ev lite stevia som tårtbottnen. då gott med antingen grädde och hallon eller en chokladkräm och grädde. hade tänkt att testa att göra sådan där äggkräm som finns i Aldamos Dajmtårta fast utan socker (stevia). Det är kul att ha något subtetut när det är något speciellt.

Chocolate
0

Hoppsan jag satte det under fel rubrik!!!

folke
0

Hittade det ändå  Räcka ut tungan

Tackar……

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Mervi
0

Låter jätte-enkelt och bra, det skall jag prova, min man vill gärna ha något som liknar bröd. Tack!

Gittan-Xyz
0

Chocolate, du kan väl berätta vidare om dina laborationer med tårtor på mandelbrödsrecept?

Har ni förresten sett det roliga receptet Tårta, som är gjord på vitkål? Vitkål verkar ju vara rena undermedlet, kan användas till allt!

lizzzie86
0

Hej, idag tog jag lite oregano i mandelbröden och äter den med god salami, väldigt gott

copia
0

mm,oregano?? Det ska jag testa idag! Det var ju såå gott med smör och ost.Blev min lunch igår…åt upp alltihop i ett nafs..*S*

PS den där lille Erik är så otrooligt söt..är han inte lite lik gammelmoster på munnen?DS

Lillianna
0

Jag äter för tillfället detta bröd fast utan salt och med jordnötter istället. Fungerar bra och mättar fint. Brukar dela den på 2 och tar 1 till frukost och 1 till kvällsmål.

Lät ju urgott med grädde och nåt chokladklet ovanpå! Kom gärna med recept! Kunde ju vara ett bra alternativ till fika/tårta.

/Lillianna

~ Lillianna ~