Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4700 ggr
GoHexan
0

Klädfunderingar i mitt "krympande" liv.

Tungan uteTittar in i min garderob och jag kan inte minnas senast när alla kläder i min garderob passade! Vissa sitter lite väl löst, andra lite väl thight och andra helt perfekt.

Min vikt har jojat upp och ner i hela mitt vuxna liv. Har alltid haft en plan att jag ska lyckas och gå ner i vikt så jag har alltid sparat kläder, som allteftersom jag breddat ut mig, blivit för små.

Nu har jag plockat fram en del av de för små kläderna - och kan bara meddela vilken fjollig glädje jag känner då något passar. Hm..Förvånad alla ser inte så fina ut längre men det känns helt ok att kasta dem då jag väl kommer i dem men inte innan. Jag är konstig prick..men det struntar jag i..Tungan ute

Numera har jag en rätt så ny klädgrej som jag måste pyssla med, en delikat sådan, plocka bort för stora kläder ur min garderob! Yippiii..Meeen med detta så startar i och för sig lite av mitt gamla jojjobantande tänk. Spara de bästa av de för stora kläderna utifall att jag "misslyckas" igen och går upp i vikt?

Är kanske för "van" vid att misslyckas med vikten efter alla jojoturer upp och ner i vikt.

Men tror egentligen inte att jag ska misslyckas igen för detta är helt annorlunda än allt annat jag har provat. Är mätt, inget sug och framför allt ingen kamp för att gå ner i vikt.

Hur gör ni med era kläder som blir för stora?

Effie
0

Jag sparar ett par (väl slitna) byxor i för stor storlek för att ha som avskräckande exempel.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Lovisa8508
0

Skänkter bort tre sopsäckar med kläder till Hjälthjälpen (insamling) idag!! Bestämde mig att det inte längre ska bli stl 42 eller L så alla dessa åkte ut! Kvar finns 38 och M, blir det tight någon gång så är det upp till mig att skärpa mig istället för att gömma mig bakom gardintyg igen!! ;) Men visst är det underbart!!

Mervi
0

Jag har såld de finaste, kastat de som är slina och har alltså inga för stora kvar. Ingen bakdörr på klänt för ev. viktökning.

sigyn
0

Gör dig av med dem! Du kommer aldrig mer att behöva dem Flört

KarinJ46
0

Jag har bara sparat dom kläder som är för "små", för jag har gett mej tusan på att jag ska komma i dom igen Tyst

JigokuShoujo
0

Finns ork, lust och kreativitet till handa så är det kul att göra om dem till nya plagg! Gamla jeans kan bli en ny kjol, en stor tröja kan bli en snygg sommarklänning. Har man barn/barnbarn med långt hår kan man ju göra lite snygga hårsnoddar av dem (kommer ihåg att vi alltid gjorde det i skolan i alla fall)

Bara att låta kreativiteten flöda!! Skrattande

Miss-Saffran
0

Vilken bra tråd:)

Har massor av funderingar på vad sjutton man ska göra. Fattig student är jag också så har inte riktigt råd att köpa nya..

Har några sånadär fina 50talskjolar som ska sitta i midjan. De ska jag sy in. Jeans är ju värre, liksom f.d tighta linnen som numer sitter som säckar. Vad gör man lixom?:)

Vi kanske skulle starta en klädbytartråd? Där folk kan lägga upp bilder?

annizan
0

Jag har tänkt spara några toppar/linnen jag gillar och använda som mammakläder till nästa graviditet :P