Soja i marinad!
Godaste marinaden till fläskkött tycker jag är dessa med soja i. Läser på flaskan att den innehåller både socker och mjöl. Hur hårda är ni med kollisarna? ofta använder man bara några msk som köttet får bada i med olja och andra kryddor.
Vad säger ni ok eller inte!
Gör en egen marinad? Enklare att ha råvaror hemma som finns tillgängliga när de behövs och inte köpa tveksam specialpryl för just en grej, tycker jag.
Hur hårda "vi" är med kolhydraterna är helt individuellt av vitt skilda orsaker. Det är mer intressant för dig hur strikt just du behöver vara och varför. Tål du spannmål? Tål du socker? Eller handlar allt om antalet kolhydrater för dig
Jag kör med soja!!!!!!! Gör min grymma marinad till fläskkött på soya, chilisås, svart- och chilipeppar och skivad vitlök….. slurp!

#2 - Chilisås? Är det den där ketchupliknande såsen med chilli i?
Japp! Och, jag glömde en ingrediens…. håll i dig… ;) Honung! :D

Soja kan du ju använda i begränsad mängd, om du inte dricker upp marinaden efteråt:P
Soja, hackad chili, pressad vitlök, färsk timjan (till exempel), god olivolja blir smaskens!
Jag tycker det är värdelöst med olja i marinaden, det brinner ju bara…
Bara jag som tycker det?

Jag tycker det funkar jättebra med olja i marinaden.

Dessutom borde i princip allt socker i marinaden förkolna vid grillning :)

Undrar om gifterna i Sojan också destrueras vid grillning 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Olja tillför inte speciellt mycekt i en marinad då det inte går in i köttet däremot om det är torrt kött så kan det vara bra (men då inte i stora mängder). ´
Däremot så finns det för TS olika sorters soya - läs på innehllsförteckningen. Worcester-sås i mindre mängd kan fungera. Själv lagar jag en fräck glaze, d v s jag fräser hackad schalottenllök i olja/klarat smör til den är ljusbrun tillsammans med lite hackad ingefära. Tillsätter lite ättika ( 1 msk cirka) tomatpure och låter dte koka ihop. Saltar efetr behov. Svalna och mixa sedan.
Smakar lite pyton men är underverk på grillat. Man kan ha i lite honung om man vågar:)