Kokosfettet från affär´n
Nu undrar jag om jag lika bra kan använda det smaksatta kokosfettet från affären, istället för att beställa från Crearome?
Man var ju tvungen att beställa saker för MINST 500:- och det är jag inte beredd på - saker som jag kanske inte vill ha egentligen.
Det var ju BARA det smaksatta kokosfettet jag ville ha.
// Shintaida
Jag köpte en stor hink därifrån som jag delat med några andra. Det finns fler ställen att beställa ifrån. Tycker man om det gör det inget att hinken är stor, för det räcker länge och håller sig bra.
Kokosfettet i livsmedelsaffärerna är processat på något vis, men för att testa är det säkert ok.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag har ingen att dela med….
Dom jag känner är viktväktare!
Letade i natt efter ställen på internet med smaksatt kokosfett, men hittade INGENTING…
Vet Du, Margareta, var jag kan leta någonstans…så där rakt av?
// Shintaida
Hos Örtapoteket kan du beställa en burk för 59:-
http://www.ortapoteket.se/search.asp?keyword=kokosfett&=S%F6k
Sarag!
Tack för tipset men det kokosfettet har jag redan hemma. Det är det utan smak.
Men TÄNK…jag gnuggade mina geniknölar och hittade det SMAKSATTA (kokossmaken) på VitaVera…
119gr för 41:-
Så nu behöver jag inte leta mera….inte ni heller…
// Shintaida
Jag visste faktiskt inte ens att det fanns smaksatt kokosfett! Själv köper jag mitt ORAFFINERADE (icke härdade) kokosfett hos min hälsokonsulent, där jag även går på vibrationsbehandlingar. Det kokosfettet är nog det som ni kallar icke smaksatt, för det smakar bara … fett!
Det andra, är det gott? Är det sötare? Blir det gott att steka i det?
Ja, det där var väl dumma frågor förstås, allt är ju en smaksak.
Hur mycket får ni betala för ert kokosfett? Jag betalar 100:-/kilo, men har fått erbjudande om att köpa en 25-kilosbytta till reducerat pris. Men då måste jag också ha någon att dela med.
Jag har inte smakat det som har smak, men jag gillar kokossmaken så det blir säkert bra. Det blir ganska dyr men det går inte så mycket åt. Om man bara tar 1 tsk i tekoppen.
Mervi, hur mycket betalar du?
Börjar tro att jag har tur med endast 100:-/kilo. Jag köper det i halvkilos-burkar, så jag kan köpa 500 gram för 50:- om jag vill.
Jag tror att jag betalar 113 kr /500 g, så du har tur och har ett fantastiskt bra pris. Jag tyckte att detta var ändå ganska billigt så ja varit på ett annat ställe och där kostade det betydligt mer.
Jag beställde 5 burkar. Hoppas att det är gott också!
Ja, det må jag säga! Jag har nog tur…
Som sagt, jag är erbjuden att få köpa till ännu lägre pris om jag köper en 25-kilosförpackning. Är det några som bor i Sthlm med omnejd och är intresserade, så skulle vi kunna slå till. Säg till bara.
Kram!