Supergod baconlindad kyckling med svamp
Fick en idé igår när min halvlchf-ätande make fyllde år.
Gjorde så här:
Skar shitakesvamp i mindre bitar och stekte i smör med litet salt och svartpeppar. Blandade i ca 2 msk cf och lät det koka ihop samt svalna.
Plattade ut kycklingfiléer - "skar ut dem" och plattade till. La svampröran på filéerna och rullade ihop och sedan ett par baconskivor runt varje rulle. I smörad form i ugnen 175 - 200 grader ca 40 min eller tills de är klara.
Serverade till halloumiost i ugnsform som jag täckte med en blandning av cf och grädde. Blev som en ostgratäng.
Hur gott som helst. Viktigt att vara försiktig med saltet - kryddade inte kycklingen alls. Både halloumin och baconet är så salt.
Låter underbart gott, ska pröva nästa gång jag handlar och då köpa kycklingfilé kul att pröva på något nytt 
vilket bra recept! Låter jättegott!
Mums! Låter jättegott! Men jag har en fråga till alla smarta matlagare här: Jag har lufttorkad skinka, funkar det lika bra att linda om? Bör man komplettera med något fett?

Använd www.minmat.net wller www.fineli.fi för att räkna ut kalorimängden samt hur mycket av alla kcal som kommer från vad, ligg inom ramen av att 65-85% från fett. Du kan altså se hur mycket (om ens alls) fett du måste komplettera med för att uppnå optimalt ketogeniskt intervall.
fast det var ju itne det som hon menade tror jag utan om det funkar med lufttorkad skinka eller om det blir för torrt, och det tror jag det blir

Lät JÄTTEgott! Ska jag prova ngn helg framöver! Tack för receptet