Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3720 ggr
Aliki
0

Köp Fläskkarré nu...

Grilla i all ära….Men nu pratar vi matlådor eller akut hunger på e.m. efter jobbet.

Jag har nu tillrett en stor bit billig fläskarré på spisen….friterat kött kanske man kan kalla det.

Skär tunna skivor, eller strimlor (jag gjorde både och..) salt, peppar, lite oregano eller kryddor efter smak. Olivolja och smör i pannan, inte rykande hett men varmt, stek och vänd, stek och vänd tills bitarna fått ordentligt med färg och då är nästan knapriga på utsidan.

Altså inte rare eller medium utan genomstekta, jag lovar att det blir väldigt mört i alla fall.

Färdigt kött i kylen att ev. värma lite i micron äta med tomat, lök och tzatsiki….med valfri sås eller som de är.

Mums…

Andina
0

Gott! Fläskkarré är faktiskt en av mina favoriter när det gäller kött + fläskfilet. Har alltid varit (även medan jag åt vegetariskt - då åt jag inte köttet förstås, men mindes hur det smakade). Tack för påminnaren. Nu blir det fläskkarré endera dagen!

(Filéerna slantade jag och la ovanpå en bytta med kokt ris (före lchf) och hällde över mycket hollandaisesås med mycket pressad vitlök i. Mums!)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing