Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 7668 ggr
parsley
0

Räkna ut din fettprocent

http://www.markazits.com/diet/bmi.php#fettRäkna ut ditt kroppsfett i %

På markazits kan man fylla i lite olika siffror och få veta en del om sin kropp, bl a BMI och kaloribehov, som vi LCHF:are kanske inte är så intresserade av. Dessutom kan man räkna ut sin fettprocent med hjälp av två olika formler, en kallas YMCA och en formel baseras på BMI.

När jag testade på mig själv fick jag två helt olika resultat beroende på formel. Någon som är villig att testa på sig själv och se vad som händer?

Lisabet
0

Haha - den var ju kul. Jag fick en fettprocent på antingen 33 eller 35%, vilket är övervikt eller på gränsen till övervikt.

Jag har ett BMI på 20.8.

Min mage är rund som en boll, det är lätt att se, men en mindre boll än förut.

Tror inte att att jag tänker bry mig.

MimLan
0

Med tanke på att du nämner att en formel utgår från BMI så är det bästa man kan göra att rycka på axeln/läsa något mer givande/skratta. BMI är ett mått som öht inte skall användas på en individ, och som väldigt enkelt kan visas är urfånigt och meningslöst i sig. Att därutöver bygga en formel på något värdelöst, ger sig själv att det bara är dumt.

Det är lek med siffror, inget annat.

LatMask
0

Jisses, så fet jag tydligen är! 43 resp 40 % för min del. Men - jag har en bok som heter "Träna för toppfysik" (ganska gammal). Där kan man som man räkna ut sin fettprocent genom att ta två olika mått: hals och midja. Är man kvinna är det fem olika mått som gäller: Lår, överarm, underarm, hals och midja. Då är jag nere på ca 28 % kroppsfett, vilket låter betydligt mer rimligt.

JigokuShoujo
0

Hihi, vilken variation, antingen 23% fett eller 38%. Hmm.. Undrar vilken av dem som stämmer?

MimLan
0

#4 Ingen.

Aniara4
0

För mig var det antingen 30 eller 45 procent, bara att välja vilken man vill tro på. Eller ingen. BMI stämmer i alla fall skitdåligt på mig, så den stämmer förmodligen inte.

Kaksmulan
0

BMI suger.

JigokuShoujo
0

#5 min sarkastiska ton kanske var lite otydlig Flört

[ErikSvensson]
0

17/19% ? Vilket skämt, det stämmer ju inte alls!

Erik

maxiq
0

26 eller 36 men min våg säger 34 så det ligger nog närmare sanningen…

Obestämd

parsley
0

# 10 Värst vad du var vågad idag, Maxiq. Flört

maxiq
0

Om man inte är vågad så vinner man inte! Så länge jag har mer muskelprocent än fettprocent är jag ganska nöjd.

Tungan ute

Lojs
0

21 eller 30%, jo, det var ju en himla skillnad…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Aniara4
0

Jag väljer att tro på det första (30%) för då är jag normalviktig! Enligt BMI är jag däremot fet och det vill jag ju inte vara!

parsley
0

Visst är det fantastiskt att man både kan vara över- under  och skitviktig på samma gång.

maxiq
0

Bättre vara lite överviktig än helt oviktig. Skrattande

kaisakavat
0

24% eller 37% för mig - bara att välja.. gäsp!

Skrattande

Margareta
0

Det låter trovärdigt detta!

Numer pensionär i Nynäshamn