Allergisk reaktion?
Är det någon som vet om man kan bli allergisk mot ägg? Funderar på vad som orsakar kliandet med utslag på händerna som kommer i vågor och är olika under uppträdandet. Först kliar det sen blir det små små bulor under huden och kliar ännu mera, sen klingar de av lite och sprider ut sig och det kan bli upphöjningar, rött blir det med förstås och sen torkar de ut och försvinner. Det kan vara lugnt nån vecka eller så sen kommer det en ny omgång. Eftersom matintaget är begränsat så kan jag bara tänka mig att fodret som hönorna äter om äggen inte är ekologiska kan ge symptom eller köttet med. Osten och grädden, vet ej? Det tar oändlig tid att få en undersökning hos en läkare. I natt gnodde jag med Molkosan för att få kliandet till att svida och sen sköljde jag av med vatten och smorde in med mitt barnbarns Zinksalva från Weleda och sen tog jag frysklabbar och la ovanpå en bra stund för att få lite lugn och ro för att sen kunna somna om.
Antihistaminer är bara en tillfällig lösning, så dem vill jag vara utan, gillar inte biverkningarna. Är det någon som har varit med om liknande? Annikas frågelåda är stängd såg jag. Kankse någon annan Dr. är här och skriver?
mumsan

man kan bli allergisk mot all mat, ju mer proteiner det finns i desto större chans för allergiska reaktioner. man är allergisk mot proteinet men om man är allergisk mot frukter lr grönsaker så kan det hjälpa att värma på det en stund så att proteinet förändrar sej!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Har du inte varit allergisk mot agg forut, kan det ju vara en reaktion i samband med utrensningen. Om du haller uppe lite och sen forsoker igen, sa att du ser att det verkligen ar agg du reagerar emot. Jag personligen har haft utslag och klada med blasor under nagra veckor, de ar borta nu. Jag anvande Echinacea for att ta bort kladan och det kandes skont fastan det var stark.
navarro du skriver om Echinacea, i vilekn form? Det finns som tabletter och droppar tror jag. Vad menar du med starkt? Är nyfiken. Blir helt galen på kliandet, skulle kunna ta en kniv och riva mig!!!
Äter Glucomed, det är som Glucosamin som innehåller ämnen från skaldjur. Är inflammationshämmande och jag har ätit dessa i flera år och fått hjälp., bla. mot ryggskott som försvann. Men det står att man kan få klåda och hudutslag som biverkning. ska utesluta dem nu. Äggen är svåra att vara utan. Jag har inte ätit gg på 10-15 år pga. kolik-magont av ägg. Men nu fungerar magen utmårkt. Blir mätt och de är goda.
Jag syftar mest på vad hönorna äter och tänker gå över till ekologiska produkter i större utsträckning.
Frukt äter jag inte nu och grönsakerna, ja det är minimalt. Lever nästan som en fakir med kött och smör och fisk och ägg och grädde.

Detta låter som det som händer med mig om jag kommer i kontakt med tomater. Mäkligt nog kan jag äta dom utan reaktion, men om tomatsaften kommer i kontakt med mina händer slår det alltid upp liknande blåsor.
Men jag har även kontaktexem (oäkta smycken m.m) ibland tänker jag att det kan vara en reaktion av detta..hm..diskbänkar och liknande. Ibland tycks kroppen ha ett större motstånd och ibland ökad känslighet, konstigt nog, funderar på om det hänger i hop med allmäntillståndet. Kanske när någon infektion eller virus drar runt i kroppen, och att då känsligheten ökar.
Har för mig att OM man är allergisk är det vitan man är allergisk mot. Du kunde ju testa att äta bara gulor.

Hemul - Jag har inte läst nåt om äggallergi men man borde nog kunna vara allergisk både mot gulan och vitan. Vitan består dock av 2 olika protein så chansen att man är allergisk mot den är väl lite större, antar jag.
Man kan vara allergisk mot äggula också, men det vanliga är att det är vitan.

Mumsan! Jag koper alltid droppar pa halsokost, anvander for att forebygga forkylning. Har anvant i mer an 20 ar. De av dr Vogel har jag alltid tyckt bast om, men de finns inte i Granada. Darfor anvander jag droppar som aven har propolis i flaskan. Inatt fick jag plotsligt klada pa insidan av laret, utan att jag tankte mig for rev jag sonder (har ju haft eksem tidigare) letade upp flaskan med Echinacea och strok pa direkt ur flaskan. Idag finns det bara lite marken, men det ar lakt. Ett under eller utrensning? Vad som inte fungerar for mig ar att stryka pa salvor, da far jag mer klada och besvar! Det ar starkt av spriten, men det svider inte varre an att man kanner att det gor nytta.
Tack för allasnälla ni för era tips. Nu har jag fått en tid på fredag inom alternativmedicinen. Sten Sture Skaldeman har varit på besök där och hållit föredrag, så det är ju enkelt att tala om vad man äter för dem! Det känns skönt att äntligen få hjälp. Att komma till husläkaren och få en undersökning och hjälp tar minst en månad.
Full av hopp om tillfrisknande…
Nu har jag varit på
Friskhuset och fått hjälp med att reda ut varför jag har klåda på händer och lite var stans. Jo under och efter knähalvprotes- operationen fick jag ju en massa mediciner. Min kropp orkade inte med dem så jag har fått läkemedelsförgiftning med andra ord. Huden är ju oxå ett rensningsorgan som utsöndrar och därav klådan. Jag rensar kroppen med denna kosten vilket är bra, men njurarna, levern och mjälten och tarmarna har tagit stryk av alla mediciner. Har dessutom varit sjuk i många år innan med fibro där jag fick äta inflammationshämmande.
Nu fick jag lära mig att Alvedon dämpar inte inflammation i kroppen utan främjar den, även den andra medicinen jag äter och Glukosamin är inte bra heller för mig.
Fick genomgå en undersökning med kinesologi och även urinprov. Det var lite för surt, njurarna och levern kämpar hårt nu, så jag måste dricka mera vatten. Sen ska jag få olika preparat/naturliga förstås för att stärka de inre organen och rensa kroppen. Det kommer att bli radikalt och jag hoppas slippa tabletterna vilket är syftet. Det känns skönt att fått svar på undran om klådan.