Vart köper man frön?
Vart köper ni era frön som ni använder i matlagning eller när ni bakar? Tex
solrosfrön, pumpafrön, sesamfrön, linfrön, psylliumfrön..?
Mandelmjöl och fiberhusk? Mandelmjöl läste jag någonstans att det finns på lidl?

Allt utom mandelmjöl finns i varje "lagom" välsorterad butik.
Det som nämns som mandelmjöl här är vanligtvis inte mandelmjöl alls, utan malda mandlar. Så lär dig inte den benämningen, för den håller bara här.
Det som verkligen är, och kallas mandelmjöl utanför forat, är som pulver. Jag har sett det på NK livs i Sthlm, men det är inte vanligt i affärerna.
Fiberhusk, etc, är sådant man hittar i hyllor för glutenfritt.
Lidl har även nötmjöl, (malda hasselnötter). Det brukar jag köpa och göra bröd ibland.
Ahaa va bra då ska jag kika efter alla frön i affären, aldrig sett sånt innan men ögonen har väl mer riktat in sig på godis o chips
Aha okay så jag ska leta efter malda mandlar… Nötmjöl måste vara lika bra, en tur till lidl får det bli!!
Tack!
Frön brukar stå vid hälsokosthyllorna i affären. Nötter kan du mala i kvarn eller mixa i matberedare
Är det inte dumt att köpa nötter och mandel i mald form? Vet att man ska krossa havre till hästarna själv varje vecka eftersom fettet härsknar och blir dåligt när man "släpper ut det". Så jag avstår och krossar med mixern om det behövs! Skulle dessutom tro att det kostar mycket mer att köpa färdigmalt.
#6 Jo, det är dumt. Nötter härsknar snabbt, och det är få som köper dem oskalade så eventuella nyttoeffekter ställer jag mig tveksam till.
Håller med #5, mal själv önskad mängd.
Och med #7, nötter härsknar snabbt, förvara de i frysen och ta fram efter behöv!
Goda är dem