Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 5954 ggr
icka84
0

Chili cheesetops?

Hej!

Jag har bestämt för mig att jag läst ett recept på nätet någonstans med ostbollar a la LCHF, men nu hittar jag det inte. Ni vet sådana där goda man kan köpa på McDonalds osv…

Någon som har testat och kan tipsa om recept?

magma
0

Jag har ingen aning om de blir likadana som de på McDonalds, men kanske det är dessa du menar?

icka84
0

Åh! Vilken ängel du är! Jag har sökt och sökt men inte hittat recewptet igen. Nu blir det lördagsmys!

TACK!

anst1517
0

Hej! Jag har också letat receptet på chilicheesebollar.. Länken som uppgavs ovan, fungerar inte..Någon som kan lägga ut receptet igen?

nyborjare08
0

Använd sökfunktionen och sök på chili cheese. Det gjorde jag och hittade detta recept.

magma
0

#3: Fungerar den inte för dig? När jag klickar på den så fungerar den som den ska.

Aliki
0

Jag har provat att göra chiliostbollar inspirerad av receptet ovan.

Jag tog färskost som bas, kryddade med chili och rev även lite av hårdosten. Fiberhusk har jag inte hittat än så jag rullade bollarna ett varv i mjöl (vet inte om det behövs) och sedan i finmalda, saltade fläskvålar.

Frierade i olja och de blev jättebra!!……Gyllenbruna, krispiga och krämigt rinniga  Tungan ute

[Pennylane1]
0

mjölet är nog bättre att ersätta med malda fläsksvålar, bara tio gram mjöl blir 5-6 gram kolisar! Beror väl på hur strikt man är förstås!

Aliki
0

Jag rullade ca. 6-8 bollar i ett tunnt lager mjöl, kanske det blir 10gr. vem vet.

Men som sagt, det kanske inte behövs….första gången var jag rädd att osten skulle "rinna ut" under friteringen, vilket den inte gjorde.