Ja, äntligen tillbaka!
Hej kompisar!
Nu mår jag bättre. Jag har varit in på sajten då och då men bara orkat läsa lite. Värken är borta
. Tack till alla som stöttat mig.
I förra veckan upptäckte jag att det var bra för mig att äta mera protein. Det hjälpte mig att få en bättre viktminskning trots att det går bra. Nu väntar jag få att få bryta -30 kg vilken vecka som helst.
Om det här kan vara till hjälp för någon är jag glad:
* Ät mer protein (dvs. kött och fisk och fågel)
* Ät kolhydraterna på kvällen (t.ex frysna hallon/blåbär och grädde) av hallon och blåbär tar jag 50 g och grädde 1 dl.
* Drick mycket té med kokosfett och ta gärna någon gång till makademianötter ca 20-30 g .
Jag vet att det kanske inte funkar för alla, men det kan vara värt ett försök.

Skönt att du mår bättre!
Och tack för att du delar med dig av just din lösning!!!!!
Gatulerar. skönt att värken är borta, måste vara härligt. Och att du hittat ett sätt som passar dig. Lycka till!

Tack messa och Mervi!
Jag försöker att hjälpa till i den mån jag kan. Att allt inte passar alla, det har jag lärt mig. Samtidigt tycker jag synd om dom som inte går ner fast dom gör som dom ska. Jag skryter inte om mina nästan -30 kg, men jag är så glad. Jag känner mig som en vinnare av en högvinst.
Om det inte händer någonting på vågen på väldigt länge tror jag som Maria Tauson skriver att då måste man göra någonting. Kanske skall man öka proteinet, kanske kolhydraterna och chocka kroppen, eller någonting annat. Man bör inte äta mindre för då går kroppen in och tror att det är svält på gång. En annan variant är ju att lyssna på kroppen när den är mätt och inte äta sig proppmätt bara för att man tycker att man skall äta så mycket.
Jaa, äntligen är värken borta för den här gången!

lizziett - Vad bra!
Aldrig fel att experimentera lite…
Man kan också variera antal mål per dag, testa att äta ofta men små måltider…kanske äta mycket en dag och motionera denna dag följt av 2 dagar med något mindre mat (ej svält)….allt för att öka förbränningen men ändå hålla nere kaloriintaget.
Jag tycker att samma "metod" fungerade för mig. Hade lite svårt i början att komma upp till så mycket fett och hade överlag högt proteinintag. Detta fungerade även för mig. Samt att jag åt mer kolhydrater, i form av hallon, på kvällen - med grädde.
Och stort GRATTIS till den viktnedgången! Du borde känna dig som en vinnare! Visst är det härligt att få lite av självförtroendet tillbaka!?

Hej Pasi och LC-Skorpionen!
Tack för ert svar. Ja, jag tycker man bör exprimentera lite. Alla goda råd skall man ta till sig.
Jag hade inte svårt för fett, har det ofta i té. Men efter att kroppen släppt mer och mer kilon så kan det stanna upp ibland.
Ja, det är kul att ha gått ner. Jag älskar att titta på kläder nu, har mer urval nu. När jag förut handlade på xlnt-avd på KappAhl så hade de chockrosa kläder och det var ju inte vad man önskade ha på sig.
lizziett: Jag håller med dig att kläderna på xlnt-avdelningen var jättekonstiga ibland. Jag gillar också att handla kläder nuförtiden och använder även mer smycken. Känns roligare att klä upp sig.
Grattis till ditt fina resultat!
Lizziett!
Jag gläds med dig men är också avundsjuk (*L*) Vill ju också gå ner, så jag får väl experimentera jag med. Förresten hur lång tid har det tagit för dig att gå ner detta?
Du ska inte bara vara glad utan stolt också. Dessutom kan du gott skryta eftersom du varit såååå duktig.Det kan du få unna dig.
Kram

Hej Dannil!
Tack! Jag förstår att man kan vara avundsjuk om man står still.
Jag började med lchf juli-06 och vägde då 112 kg. Kraftig överviktig kvinna. Enligt ett mått har jag gått från kraftig överviktig kvinna till överviktig kvinna, alltid något!
Väntar på normalviktig!
Kramizar tillbaka!
Till Mervi: Tack! Ja, visst är det konstigt att de som är överviktiga skall ha pastellfärger. Som clowner…. Då menar jag inte att man inte kan ha färgstarka kläder men nån måtta får det väl vara på det. Skall tänka på det där med smycken. Har dock köpt mera bälten nu än förut, magen håller ju på att försvinna!? 
Det gjorde jag också, började med skärp, och tom. med ganska stora spännen även om jag i början kände mig ovan.
Jag hade jättestora kläder i början 50-54 någonstans. Idag har jag storlek 40 på det mesta. Om jeansen är smala i benen får jag ha 42. Visst är det skillnad.
Pastellfärger, och andra knepiga färger har de i kläderna, likaså hos Hennes och Mauritz, rosa jättetröjor, inte vill man se ut som fet gris heller.
.
Det finns snygga kläder på specialbutiker för större kvinnor men de är så hemsk dyra, tyvärr.
Välkommen tillbaka!

Kolhydraterna på kvällen skall jag prova. Å lite mer protein på dagen.
Sedan 1-2 veckor tillbaka så har jag så ont i finger och fot-lederna…
Trodde det berodde på att jag slarvat med mitt Aloe Vera-intag, kanske beror det på maten?

Tack Freja!
Till Gumman, hmmm högintressant. Jag har upplevt samma sak och när jag började äta mer protein och kolhydrater så har jag inte känt samma sak. Prova…
Lycka till!
Kramar
Nu har jag skrivit upp alla dina kostråd och även andras på ett papper som jag ska spara och ta fram och titta på när jag känner att det behövs.
Repetition skadar ju aldrig.
Kul att du är tillbaka!

Hej Ann!
Det är jättebra att du gjort det.
Ja, jag är jätteglad för här finns det så mycket gemenskap.
så stort grattis till din viktminskning! uppriktigt glad för din skull!

Tack Angel!
Fick just ett samtal av en närstående. Han mår så bra på denna kost. Det är ju alltid kul att höra.
Det är roligt att läsa historier som denna… och att det inte är en massa skitsnack i detta forumet att du måste göra si eller så…
Att vi accepterar att vi är olika, och fungerar olika….
Jag kör också kolhydrater på kvällen, men det är för att jag inte vågar trigga sockersug innan jag ska till jobbet eller ut på stan..
När jag är hemma på kvällen så har jag nära till första hjälpen (Osten, grädden och fetter), och dessutom kan jag ju sova på saken…….

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Flera stycken av mina närstående har börjat med denna kost. När man börjar se att de har gått ner i vikt och blir mycket gladare börjar deras omgivning att fråga hur dom gör. LCHF kan bli riktigt stort.
Finns det fler därute som informerar sina anhöriga om detta fantastiska, hur har det gått?
Min mamma är ute i sin hemby och sprider LCHF bland sina syskon och sin mamma. Jag vet inte hur det gått än, men en av mina mostrar är intresserad av att läsa "Fettskrämd" och "Ät dig ner i vikt".
Mormor har de gamla matlagningsrutienerna i sig. Vi behöver bara gräva fram dem. Hon har blivit intresserad också sen vi har börjat fråga efter recept på lever, njure, ben e.t.c.
Tyvärr är hon för tillfället vegetarian!
(Äter inte ens fisk!)
Vi sprider både Sten Stures bok och Fettskrämd till alla som är intresserade…
Numer pensionär i Nynäshamn