Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 4011 ggr
UBCL
0

Kasta receptblocket, ta fram receptboken

Den som drabbas av diabetes-2 skall ges kolesterolsänkade medicin mot förväntad sämre prognos för cardiovaskulär sjukdom.

Man skriver ut kolesterolsänkande medicin på diagnosen diabetes-2, trots att detta inte hjälper ett dugg mot den egentliga sjukdomen. Man skriver gärna också ut MOTION på recept trots att detta inte alls hjälper mot övervikt.

Jag har en helt annan lösning på de här problemen.Glad

Tisdag
0

Kanske skulle man kunna få en receptbok på recept?  Flört

UBCL
0

Entrecôte borde klassas under högkostnadsskyddet.Skrattande

parsley
0

På Facebook kan det dyka upp inlägg om precis vad som helst. Ett exempel ur högen:

Trots att jag har börjat äta bättre så har mina kolestrolvärden inte förbättrats.

Tipsar om Ravnskovs bok.

Jag har hört talas om den, men vill vara på den säkra sidan, så jag tänker börja med statiiner i allafall.

In the long run, we are all dead, tänkte jag fast jag ingenting sade.

UBCL
0

Om någon har bestämt sig för en viss väg så finns det bara denna.

Jämför med de som bestämt sig för Gastric Bypass, de ser bara fördelarna, att bli smal och gå ner i vikt och bli frisk o.s.v. Att någon kanske blir skadad eller rent av dör av operationen drabbar bara andra.

parsley
0

#4 Smålandstidningen (Hallpressen, som inte finns på nätet) hade en artikel i går om en kvinna som gjort gastric bypass för ett år sedan och drabbats av ett antal allvarliga komplikationer och nära nog avlidit. 40 år småbarnsmamma, provat allt. Hon ångrar inte sin operation.