Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-soppor-såser
Läst 8039 ggr
Elta
0

sås och fiber husk

Kan man reda en sås med fiber husk? Någons som vet eller har testat?

[Pennylane1]
0

ja det går bra, men man får ta pyttelite för det kan bli väldigt slimigt. Nån tesked eller en halv, beror på mängden förstås, men det är säkrast att strö i en gnutta och sen vänta ett bra tag för det tjocknar efterhand.

SusanL
0

Jag gjorde det, men tog för mycket. Såsen såg ut att ha ett eget liv! Det blev en väldigt rolig middag med många skratt. När man petade eller drog lite med gaffeln i den så följde hela portionen med, dvs all mat på tallriken. Det smakade ju väldigt gott, men det var lite läskigt. Lycka till med att ta pyttelite!

Skrattande

GymSokk
0

Ha,ha - jeg sitter å ler av din beskrivelse.

Det er som at lese min egen lille roliga histore om fiberhusk.  Jeg använde en msk tilsammans med lite smør og grädde det blev som en boll, den trillade ur kasserollen til slut. Cool

Elta
0

Tack vad bra!

Effekten med för mycket fiber husk ska jag komma ihåg. Min son fyller år kring halloween så där kan man nog få till något läskigt till kalasetSkrattande

SusanL
0

Den gör sig säkert fantastiskt på Halloween! Vare sig det blir löst gelédaller eller smör- och gräddboll…

Flört

matsmurfen
0

Ta lite grön karamellfärg i också till kalaset… Skrattande

Jag strödde över liiite fiberhusk i min s.k köttfärssås - det blev köttfärsgelé… helt otroligt hur det kan binda både vätska och samtidigt allt det andra…!  Någon skrev ett recept på tårta och hade en MATSKED fiberhusk i jordgubbssylten / tårtbotten… lät väldigt märkligt med tanke på mina/våra erfarenheter, men det kanske är helt riktigt…?!

Ballo
0

Det blir väl som när man kokade fruktkräm och lät det koka lite länge när man hällde i potatismjölsredningen. Man fick springa 2 varv runt huset innan det man hade i skeden släppte från tallriken. Skrattande

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida