Hejda viktnedgång
Hej, önskar era åsikter om följande. Om man vill stoppa viktnedgång, vilket är att föredra (och varför): att öka på fett och/eller proteiner, eller äta ännu mer kolisar iform av grönsaker. Frukt, pasta, ris, bröd,potatis, müsli, ja den gamla vanliga kol-maten göre sig icke besvär. Sjukdomar och övervikt finns inte. Så, bra råd någon. Tack :-)!

Mera rotfrukter. frukt o mejerier.. lite polerat vitt ris eller quinoa!
Egentligen handlar det om att få i sig mer energi per dag.. så fläsk o lagom mängd potatis borde kunna göra susen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

så lite som en lök om dagen verkar vara tillräckligt för att avbryta viktnedgång i mitt fall iallafall.
Jag tycker redan att jag äter som en hel karl, men Zepp, du tycker alltså att ris och quinoa är ok, just quinoa är rätt så mumsigt faktiskt? Mejerier trycker jag i mig liksom proteiner och groddar, men ingen frukt alls, och inga rotfrukter, kanske skulle börja med lite rotsaker… gojibär, mullbär och andra "superfruits" äter jag varje morgon.
Så om jag väljer mer fett eller kolisar, har det någon betydelse för kroppen i övrigt, hälsan alltså? Jo, jag vet att jag ska lyssna på kropen å gå på känn, men alltid nyttigt att höra vad andra här tänker.

Ja altså är du inte diabetiker eller har andra problem med glukosmetabolismen så har du ju helt andra valmöjligheter!
Det är ju inte så att kolhydrater är något gift, utan det handlar mest om hur mycket man tål!
Rotfrukter är egentligen rätt bra föda.. en del näring o sånt altså men rätt höga på kolhydrater.. potatis ligger typiskt på 16%!
Men likt för..anat så skall inte kolhydrater utgöra din huvudsakliga energikälla!
Får du ett lagom högt blodsocker så lagras mer och aptiten kan även öka!
Sen så får man fundera lite.. är det så att du har för låg fettprocent på kroppen.. eller är det som så att du har aldeles för lite muskler.. det kan vara en utgångspunkt för vilket du skall öka!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Oki Zepp, jag är med, och nej, jag vill inte öka på med kolisar alltför mycket och bli en kolisätare igen, för även om jag inga problem har vad gäller diabetes eller annat så kan även jag som så många andra jobba upp ett duktigt kolissug igen med ett lass kvällsmackor. Jag är så nöjd att vara av med det suget, mår toppen, men trots alla mat så märker av en liten men envis viktnedgång.
Bra att du trycker på det: "kolisar är inte något gift". Men likväl en rackare på att göra folk till sockerslavar.