Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 4601 ggr
JAUS
0

Raggmunk

Pofiber

vetegluten

fiberhusk

grädde

ägg

vatten

smält smör

salt

Vispa äggen och häll i hälften av vätskan, samt torrvarorna. vispa till en slät smet och blanda i resten av vätskan.

Stek i rejält med smör.

Monnis
0

Jag tycker det är så svårt när det inte står ungefärliga mängder, är det teskedar, matskedar eller deciliter vi pratar om i detta recept t.ex.? Glad Jag brukar också måtta lite på måfå, men känner att om jag försöker mig på detta så blir det säkert nån hård liten klump för jag använt för mycket av ett eller annat. Obestämd

Ron-Jag
0

Jag vill också gärna ha riktiga recept när jag försöker laga något. Annars är jag helt körd. Men det lät gott och jag hoppas att du förtydliga receptet med mått. Tack.

trikz
0

Här är en till som vill ha mer exakt mått =)

MimLan
0

Jag är visserligen inte inne på fiberprylar i min mat, men jag undrar däremot vad som är raggmunk i receptet och varför den ligger under efterrätter. :)

JAUS
0

Jag mätte inte torrvarorna alls men om jag får gissa så var det 3dl grädde, lika mycket vatten, 6 ägg, kanske en tesked fiberhusk, 3 matskedar pofiber och 4 msk gluten.

#4 Pofiber i smeten ger en potatismak på pannkakorna alltså raggmunk. Pannkakor/raggmunk är efterätter enligt mig.