Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 5646 ggr
Kille31
0

Värk i benen...

Är stark..kan jobba hårt,gå långt mm….men när jag stannar av eller ska sova så känns benen hela tiden…gör inte ont,men känns hela tiden, går ej å sova. men bara när jag stannar av…

bullmagen
0

Jag hade så de första veckorna, det gjorde jätteont. Köpte magnesium på häsokosten och tog en tablett på kvällen i några dagar - då släppte det!

Magnesium har en laxerande effekt så man får passa sig lite. Nu tar jag kanske två-tre i kvartalet om jag känner av kramper i benen eller att jag är förstoppad.

Hoppas att det kan hjälpa dig!

Wildrat
0

Magnesium hjälper men köp magnesium på hälsokostaffären, där är den i starkare dos och utan sötningsmedel.

RDI kan du strunta i, ta så stor dos du behöver för att besvären ska försvinna men inte så stor att du blir lös i magen. Hur stor den dosen är är individuellt men min dos är 500mg.

[Marja-Liisa]
0

Jag måste också komma ihåg att salta maten, när man äter LCHF får man inte så mycket salt som när man äter bröd eller halvfabrikat. Jag brukar göra klart dagens vattenranson i kanna och slå i några korn av havssalt. Du kan ju prova om detta hjälper till.