Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 5451 ggr
UBCL
0

Svampigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort ett recept på champinjoner och ett på levergryta.

UBCL
0

Kom att tänka på att om det inte finns någon fråga att svara på så kommer tråden att försvinna.

Därför undrar jag om någon har problem med att äta lever?

Mats-Erik Nilsson tycker att kyckling är för billigt, vad tycker ni?

Wtn3
0

Jag tycker om lättstekt nötlever, kycklinglever har jag aldrig provat.

För billigt kan väl egentligen ingenting bli, fast man får vara medveten om att man allt som oftast får vad man betalar för både vad gäller djurhållning och matkvalité.

zebrarandig
0

Kycklinglever är suveränt, är uppväxt på levergryta med kalvlever, men kycklinglever är betydligt enklare att hantera och man slipper dessa hinnor som måste tas bort på kalvlevern.

Levergryta på kycklinglever är helt suveränt gott och rekomenderas å det hjärtligaste. Glöm inte krösamoset, det är halva upplevelsen.

UBCL
0

Mats-Erik syftade på att med det priset finns det inte utrymme för god djurhållning Skrikandes

Krösamoset har numera ersatts av färska lingon (kröson).Skrattande

Pasi
0

Enkelt och gott (fast jag tyckte inte om lever innan LCHF, men smaklökarna förändrades).Glad Svamp har jag alltid älskat - dags för murklor nu!

Jag testade StenStures lilla vinägerskvätt i en levergrytan - det är, liksom lök, pricken över 'i':et i en leverrätt; vinägern åker ofta fram numera (men det går ju med vin också).

Levergryta där man gör det såsiga på precis samma sätt som grönpepparsås är en riktig höjdare… om man gillar grönpeppar, såklart.Flört

UBCL
0

# Pasi,

Grönpeppar gillar jag oxå.
En annan "krydda" jag gärna använder i leverrätter är KaprisGlad

… men, jag blir fruktansvärt sjuk av murklor, en ren näradödenupplevesle med försmak av skärselden.