OT- Takfönsterterrorister!
Nu är det mer än åtta grader varrmt är i Stockholm, och då drabbas vi genast av takfönsterterroristerna!
De öppnar takfönstret på bussen men stänger det aldrig! Den stackare som kliver på senare sitter och huttrar och fryser i draget, för det har ofta hunnit bli kallare också.
Det verkar inte som om chaufförerna stänger fönstren heller. Ibland kliver man på en tidig morgonbuss som är fullkomligt utkyld - hu!
Till råga på allt måste man oftast vara uppåt två meter lång för att nå upp att stänga.
Nån mer som drabbats eller är ni - hm - takfönsterÖPPNARE allesammans?
Jo, jag har drabbats, men det var förra året! 
Håller definitivt med om att det rör sig om terrorism…

Tack Kaisa! Då är vi åtminstone två!
Jo tidigare när jag åkte buss blev jag galen på det där. Sen fick jag nackspärr av draget också.
Åhh jag avskyr också öppna takluckor i bussen! Vem är så fruktansvärt varm som måste öppna dom hela tiden???
Till och med i vintras var det någon som var tvungen att öppna takluckan, kanske bättre att ta av sig dunjackan i stället så vi andra slipper frysa.. För jag fryser trots dunjacka.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Och så regnar det gärna också - åtminstone när tvåmetersterroristen
gått av. Men jag har inte råkat ut för det i år.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Kleta på handtaget med snabblim - då blir den skyldige kvar på plats!
/L

Jag drabbades härom kvällen! Förfrös två knän.. Kanske dags att införa fönster som stänger sig själva; då måste terroristerna stå med dumstrut och hålla upp fönstret under bussresan, och så ser vi andra vilka de är 
Kors i taket! I morse ( + 3 grader) var det en människa som STÄNGDE takfönstret! Tammekatten första gången på åratal jag sett detta. (Sen läste han tidningen MED HANDSKARNA PÅ = typisk månskensmördare ) så han var väl inte helgjutet sympatisk, men i alla fall…

Jag har ju kört buss ett par decennier, och jag har upplevt konflikter om takfönstren emellanåt. Någon vill ha öppet och någon vill ha stängt. Sedan har det ju en viss betydelse hur man öppnar takluckan. Om man öppnar den i framkant blir det kraftigt drag, i synnerhet om den främre luckan är öppen framtill och den bakre helöppen eller öppen baktill. Om man däremot bara öppnar den ena luckan i bakkant, helst den främre där takhöjden ör större, blir det inte kraftigt drag, utan hygglig ventilation utan att någon behöver uppleva drag. Men jag når inte upp att öppna eller stänga där annat än om jag ställer mig på armstöden.
En gång, på sommaren, när det var flödande solsken och väldigt hett, var den främre takluckan öppen framtill i bussen som jag körde, och när jag åkte över bron till Lidingö kom en plötslig och mycket kraftig regnskur. Det var som om någon hade hällt en hink vatten genom takluckan. Alla som satt strax bakom blev sjöblöta, och någon var snabbt uppe och stängde luckan; helt i onödan, för skuren var över lika kvickt som den kom, sen sken solen igen.