Festivalmat.
Jag ska snart iväg på en musikfestival och är borta i 5 dagar. Problemet är att jag vet inte vad jag kan äta där? Finna en massa mat med bara snabba kolhydrater. Uppskattar om någon har något förslag.

Det beror väl helt på vilket utbud det finns? :)
Jag tror dock att du får höja din kolhydratgräns en del, eftersom det mest finns snabbmat på festival vad jag minns (det var länge sen nu). Men om du äter korv, kebabkött, kanske lite feta såser, och har med dig ägg som du kan koka i stormkök, samt har nån fettkälla med dig borde du klara dig rätt bra. Makrill i tomatsås håller också bra som tusan i vanlig värme, och är både gott och lite fett.
Känner man för att vara lite mer kreativ själv, så finns det recept på pemmikan här på sajten, och det är ju framtaget för att vara högfett och högprotein som man kan ha med på vandringar och liknande. Dessutom kan man krydda det efter smak. :)
Mitt absoluta favorit festivalkäk är vildsvin i pitabröd. Jag var så sugen på det, att jag fick absolut sista portionen de hade på Arvika, och jag satt och -morrade- över min tallrik så att ingen annan snattade från den.. :) Utan brödet hade det varit fenomenal mat!
Hoppas att det går bra för dig, och att du har en trevlig festivalvistelse! 
Fiskkonserver är bra även om de väger ton att ha med i ryggsäcken. Makrill i tomatsås är jättebra, och man skulle nog kunna hitta köttkonserver som fungerar också.. Jag åt Bullens pilsnerkorv på Öland Roots förra året, inte världens bästa värden men gott (glöm inte konservöppnare, det gjorde jag, det var dumt). Ölkorv är gott och bra och behöver ju inget kylskåp, lite dyrt att leva på dock…
Ost och smör klarar väl sig bra i rumstemperatur också (min farmor har alltid osten i skafferiet) så det kan man packa med. Babybell-ostarna är trevliga mellanmål.
Har du med dig stormkök är det ju lättare.. ägg håller tillräckligt länge i rumstemperatur för att klara sig i fem dagar, så det är bra!
Pones (bröd på pofiber) vet jag inte hur de klarar sig i rumstemperatur. Men ett gäng sådana och den obligatoriska mjukosten kanske inte är fel?
Om det finns matställen på festivalområdet så kan man ju be att få ta bort bröd, pasta, pommes osv :)
Lycka till!

När det är festival struntar jag i allt vad LCHF heter och dricker öl och käkar kebabrullar. Sweden Rock vore inte detsamma utan wokad älg inkl brödet. Men vill man vara strikt kan man ju ta med sig nötter och makrillkonserver att ha till frukost, och sen går det alltid be om att bara få kött, sås och grönsaker i en tallrik hos hamburgervagnarna istället. Kebabtallrik med grönsaker istället för pommes kan man säkert också få, det har iaf aldrig varit något problem i kebabvagnarna på stan iaf.

Sugen på att dra med en kylväska? Isåfall klarar den 3 dagars käk med lite planering och djupfrysning innan.
Smör överlever, ost gör det likaså, ägg klarar sig, majonäs, gurka, tomat, ghee
Ta med engångsskålar, smör och godkända kryddor. Då kan du köpa kött på området och gojsa runt i en sån skål och äta. Sen slänga, smörkladdiga skålar är inget jag skulle orka ta hand om på festival ;)
Eget torkat kött fungerar också utan att vara för dyrt.
Om du orkar/vågar hålla på med stormkök - äggmjölk.

#5 Vilken bra idé. Är man riktigt budgetlagd så kan man säkert ta med tomförpackningar och äta ur dem.