Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3065 ggr
catlin
0

Mat i fickorna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har jag börjat med, eller snarare i ryggsäcken. Om nåt oförutsett händer och man inte kan hitta bra mat ute. Jag vill inte hamna i diket igen i onödan, så jag försöker vara redo!

Jag kör med BabyBel-ostar, de håller sig rätt länge utan kyl och har räddat mig flera gånger.

En ny sort av skrattande kon fanns i min närbutik, kiri heter den och är sex portionsförpackade små färskostar gjorda på grädde, 2 g kh, fett 32 g. Riktigt goda, naturell smak. Tror nog att ungar skulle gilla dem också. (Den glada förpackningen antyder det!) Håller sig också många dagar utan kyl.

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Margareta
0

Härligt Catlin och tack för bilden.
Jag skulle med all säkerhet mått bättre igår med ett survival kit i väskan.

Numer pensionär i Nynäshamn

rytter
0

Ser till att ha en makrill i tomatsås liggande i skivbordslådan Skrattande

Chocolate
0

Ölkorvar brukar vara min räddning tillsammans med BabyBel-ostar eller fetaost tärningar i burk och naturligt vis chklad som alltid måste finnas i väskan.

Vid en stort hungerskris köpte jag helt sonika på macken en paket grädde och drack, mätt blev jag i alla fall ;-).

Margareta
0

Druckit grädde har jag också gjort…
När jag vet att jag blir bjuden på kaffe med mjölk kan jag bottna med grädde…

ulrika_m
0

Lite macadamianötter från Lidl finns alltid i min väska. Det gäller bara att kunna hejda sig efter några stycken …

EvaRittsel
0

Nu ska det ut och inhandlas babyostar! Jättebra tips!

oldwolfie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

måste tala om att jag åt  max  lc burgare  

mycket bra  tyckte jag  o   det  händer att jag  går  till en korvkiosk o  då specialbeställer jag  hamburgare   de brukar alltid  funegra

men då  jag kör  bil långt  ja till skåne  55mil  tar jag me  mej en gräddförpackning  de  håller jag mej på hela  vägen  ner

eller  så  laddar  jag mandlar  i fickan om  jag ska bort  o  intevet   om  jag får  nån mat i tid  o  rätt  sort 

köpa  några skivor  ost kan man numera  på alla  bensinmackar  jättebr a  tycker jag

skickar me en bild  på  en kokostopp me  grädde o  ett par lingon på kokostoppen  e  gjord  efter detta  recept

http://www.receptbankenskokbok.se/viewtopic.php?t=1908  

ja   jag vet   mankan inte ha  dom i  fickorna men jag blev bara  så  inspireradSkrattande

catlin
0

Skrattande

Hehe… Fick just en bild av hur det skulle vara att faktiskt HA en sån här kletig kokostopp i fickan!  Och vad folk skulle glo när man tog upp och åt den!

Tack för den!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

magma
0

Jag har också ätit Max Low Carb-burgare, två gånger, och båda gångerna beställde jag med extra ost. (Med höjda ögonbryn som följd, de flesta köper sådan mat för att äta "light"…) Var riktigt gott! Även om dressingen som är på säkert innehåller socker. Tror det stod på Max' webbplats att burgaren innehöll 3 gram kolisar?

Margareta
0

magma: jag beställer dem med dubbel ost utan dressing

Kia
0

Kletiga kakor i fickan är sånt jag hållt på med i alla år. Sen äta dom på toa så ingen såg … Typiskt Kia beteende faktiskt eller ner typiskt kia sjukbeteende. Nu skulle jag aldrig falla mig in att göra en sådan grej.

Jag kan skratt åt det jag med idag *L*… Galen man varit.

Bra med reservmat. Jag kokte ägg härom morgonen på jobb sen gick jag ut och jobbade och hade ägget i in skrivbordslåda som jag drar ut emellanåt haha. Min kollega tyckte det luktade sur fis i min låda . Tyckte jag med så ostar är ett bra tips att ta med sig:)

Tilda-T
0

Jag bara älskar ölkorvar av alla slag och dom tål rätt så bra att åka runt i en väska. Det är ju inte alltid som dom behövs så ibland kan det bli många turer in och ut i kylen, men jag har inte märkt av att dom blivit dåliga!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

mumsan
0

Vilka bra tips med ölkorvar. Babyostarna hittar jag inte. De kanske inte alltid finns i affären. Det har jag inte prövat ännu. Jag vill oxå vara garderad vid olika tillfällen och tänkte på ägg eller biffar. Det brukar jag ta med mig när jag är bort på kvällarna och alla andra fikar så har jag ett ägg eller en biff med mig. Ingen säger något.

Mervi
0

mumsan: Babybel-ostarna finns i ostdisken i nätpåsar. Små röda ostar, jättebra att ha. De flesta ICA affärer brukar ha dem.

mumsan
0

Jag har sett dem vid jultider. Brukar köpa på Hemköp, men ska kolla på ICA nu. Tack Mervi, de är ju goda vet ja.