Mat i fickorna
har jag börjat med, eller snarare i ryggsäcken. Om nåt oförutsett händer och man inte kan hitta bra mat ute. Jag vill inte hamna i diket igen i onödan, så jag försöker vara redo!
Jag kör med BabyBel-ostar, de håller sig rätt länge utan kyl och har räddat mig flera gånger.
En ny sort av skrattande kon fanns i min närbutik, kiri heter den och är sex portionsförpackade små färskostar gjorda på grädde, 2 g kh, fett 32 g. Riktigt goda, naturell smak. Tror nog att ungar skulle gilla dem också. (Den glada förpackningen antyder det!) Håller sig också många dagar utan kyl.
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Härligt Catlin och tack för bilden.
Jag skulle med all säkerhet mått bättre igår med ett survival kit i väskan.
Numer pensionär i Nynäshamn
Ser till att ha en makrill i tomatsås liggande i skivbordslådan 
Ölkorvar brukar vara min räddning tillsammans med BabyBel-ostar eller fetaost tärningar i burk och naturligt vis chklad som alltid måste finnas i väskan.
Vid en stort hungerskris köpte jag helt sonika på macken en paket grädde och drack, mätt blev jag i alla fall ;-).
Druckit grädde har jag också gjort…
När jag vet att jag blir bjuden på kaffe med mjölk kan jag bottna med grädde…
Lite macadamianötter från Lidl finns alltid i min väska. Det gäller bara att kunna hejda sig efter några stycken …

Nu ska det ut och inhandlas babyostar! Jättebra tips!

måste tala om att jag åt max lc burgare
mycket bra tyckte jag o det händer att jag går till en korvkiosk o då specialbeställer jag hamburgare de brukar alltid funegra
men då jag kör bil långt ja till skåne 55mil tar jag me mej en gräddförpackning de håller jag mej på hela vägen ner
eller så laddar jag mandlar i fickan om jag ska bort o intevet om jag får nån mat i tid o rätt sort
köpa några skivor ost kan man numera på alla bensinmackar jättebr a tycker jag
skickar me en bild på en kokostopp me grädde o ett par lingon på kokostoppen e gjord efter detta recept
http://www.receptbankenskokbok.se/viewtopic.php?t=1908
ja jag vet mankan inte ha dom i fickorna men jag blev bara så inspirerad

Hehe… Fick just en bild av hur det skulle vara att faktiskt HA en sån här kletig kokostopp i fickan! Och vad folk skulle glo när man tog upp och åt den!
Tack för den!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Jag har också ätit Max Low Carb-burgare, två gånger, och båda gångerna beställde jag med extra ost. (Med höjda ögonbryn som följd, de flesta köper sådan mat för att äta "light"…) Var riktigt gott! Även om dressingen som är på säkert innehåller socker. Tror det stod på Max' webbplats att burgaren innehöll 3 gram kolisar?
magma: jag beställer dem med dubbel ost utan dressing
Kletiga kakor i fickan är sånt jag hållt på med i alla år. Sen äta dom på toa så ingen såg … Typiskt Kia beteende faktiskt eller ner typiskt kia sjukbeteende. Nu skulle jag aldrig falla mig in att göra en sådan grej.
Jag kan skratt åt det jag med idag *L*… Galen man varit.
Bra med reservmat. Jag kokte ägg härom morgonen på jobb sen gick jag ut och jobbade och hade ägget i in skrivbordslåda som jag drar ut emellanåt haha. Min kollega tyckte det luktade sur fis i min låda . Tyckte jag med så ostar är ett bra tips att ta med sig:)

Jag bara älskar ölkorvar av alla slag och dom tål rätt så bra att åka runt i en väska. Det är ju inte alltid som dom behövs så ibland kan det bli många turer in och ut i kylen, men jag har inte märkt av att dom blivit dåliga!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Vilka bra tips med ölkorvar. Babyostarna hittar jag inte. De kanske inte alltid finns i affären. Det har jag inte prövat ännu. Jag vill oxå vara garderad vid olika tillfällen och tänkte på ägg eller biffar. Det brukar jag ta med mig när jag är bort på kvällarna och alla andra fikar så har jag ett ägg eller en biff med mig. Ingen säger något.
mumsan: Babybel-ostarna finns i ostdisken i nätpåsar. Små röda ostar, jättebra att ha. De flesta ICA affärer brukar ha dem.
Jag har sett dem vid jultider. Brukar köpa på Hemköp, men ska kolla på ICA nu. Tack Mervi, de är ju goda vet ja.