Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 987 ggr
tjabbe
0

Jag törstar i hjäl!!!

Hej alla glada, livet leker men jag skulle behöva en fontä´n med mig vart jag än går. Jag törstar något alldeles kopiöst. Har ända sedan viktväktartiden blivit fostrad att dricka mycket vatten så därför blir det naturligt ca2-3 liter per dag. (jag har ölglas som rymmer 5dl så därför är det lätt att kolla mängden) Men detta räcker inte på långa vägar, jag är konstant törstig!!!! Inget som är knas, väl????

Gittan-Xyz
0

Låter inte bra. Du har inte saltat maten för mycket?

tjabbe
0

Nej jag gillar inte salt mat, är därför väldigt sparsam på det

folke
1

Från Cambridge tiden fick jag lära mig att 3 liter är minimum…

Många dagar dricker jag betydligt mer,,,

Jag tror det är svårt att dricka för mycket om man fortfarande är törstig, däremot så brukar jag hålla koll genom att titta på urinen..

Kommer det genomskinligt så har jag druckit för mycket, och kommer det ut kåda så är det defintivt dags att häva i sig….

Det som händer om du dricker för lite är nog värre än det om du dricker för mycket,,,… 

Jag har för mig att är det njurarna som inte mår bra av för mycket vatten ??  Men att för lite är det hela kroppen som tar stryk…..

Som jag läste nån stans att för en människa kan det ta upp till 2 dagar att återhämta vätskebrist, medans t ex en hund återhämtar sig på ett par minuter… och att tappa 2% av sin vikt i vatten medför att man går in i väggen vid träning…..

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

mezza
0

Tror det normaliseras efter hand.

jag dricker också mer än nånsin.

Jag har alltid tänkt att vatten spolar rent systemet!

SKÅL!

Mervi
0

jag drack också mer i början, salt mängden minskar när man blir lite saltkänslig och äter mindre salt så man dricker också mindre. Jag tror inte att det är något fel.

[Caroline92]
0

Kissar du mkt oxå? Skulle ju kunna vara diabetes….jag är väl ingen expert, men när jag fick diabetes drack jag också jättemkt, ovanligt mkt… å så gick jag ju på Toa hela tiden….men jag vet inte, kanske har helt fel :P

Tilda-T
0

Jag drack kopiösa mängder vatten dom första månaderna och hade alltid vattenflaska med mig för jag blev så torr i munnen.

Dricker fortfarande mycket vatten men är inte längre "beroende" som jag var förut!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

mumsan
0

Oj, da, jag trodde att min muntorrhet berodde på min medicin. Den tog jag innan med och blev inte lika torr i munnen. Då är jag inte ensam om det. När jag är ute och går en sväng eller är på stan och handlar så blir jag väldigt torr i munnen och måste dricka ganska omgående. I helgen när jg var borta på ett möte satt jag och svalde för att få saliv i munnen, var helt torr. Drack vatten på toan och sen var jag lika torr igen efter en stund. Så jag tuggade tuggummi fastän jag vill sluta. Men torkan tog överhand.

Läste precis i Calcounter att man kan få muntorrhet vid obalans av någon B vitamin . Kommer inte ihåg vilken det var. Jag får ju i mig stora mängder b12 nu och även de andra B-vitaminerna får jag mycket av. Kanske det är därför. Ska kolla upp det.

mumsan

mumsan
0

Så här står det i cal counter om man har högt intag av B12 med samtidgt högt intag av C-vitamin får man bla. muntorrhet och även andra symtom som näsblod mm. Men detta har jag inte märkt av själv. Bara muntorrhet.

Mumsan

tjabbe
0

Tack snälla ni, nu känns det betydligt lugnare. Det är precis som ni säger, man är torr i munnen. Men för att vara på den säkra sidan och lite för skoj skull ska jag kolla mitt bldskr i morgon på jobb.

Pasi
0

Muntorrhet i början beror på att man kissar ut överskott på ketoner….man kan säga att ketonerna spolar ut vatten ur kroppen och vattnet drar med sig en del magnesium och annat.
Så alla kan räkna med att vara lite törstiga första tiden, få lite kramper i vaden, svettas lite extra (överskottsvärme från ketontillverkningen).
Allt går över allt eftersom kroppen anpassar sig till riktig fettdrift.Glad

justanne
0

vad nöjd jag känner mig;

jag är törstigare än någonsin, jag har kramper i vaderna, jag svettas lite extra emellanåt.

fettdriften är på g! 

finns det inga fler biverkningar att eventuellt glädja sig åt… i väntan på vågen och måttbandet!? (för där händer det minsann ingenting!)

Pasi
0

Den dödande andedräkten!?Flört

justanne
0

min pojkvän är för snäll… han vägrar tycka jag luktar illa Fundersam

Iza_the_cat
0

prova flourtabletter från apoteket kan hjälpa både på munntorrhet och andedräkt

Pasi
0

Det finns lite blandade åsikter om flour….här är en.