Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5473 ggr
Carrowi
0

Ni som gått ner i vikt...

Hej!

Har precis hoppat in här och skulle gärna vilja höra hur det har gått för er som lagt om kosten för att gå ner i vikt. Hur mycket ni har gått ner och under hur lång tid?

Behöver bli motiverad! Flört

annainorrland
0

Gick ner 20 kg på 6 mån. Har gått upp 5 kg igen, men nu skall dom bort!

julia61
0

22 kilo, långsam nedgång tagit ca 1 år. Men det funkar så bra med denna kostomläggning!

Lycka till!Glad

Ethla
0

Ca 8.5 kg på 6 veckor. Då var en av de veckorna en semestervecka utan restriktioner för varken godis, öl eller mat.

Wtn3
0

25 kilo på 3 månader först, vilket var alldeles för snabbt, skinnet hängde inte med och en del muskler rök, så där stannade jag upp och gjorde regelbundna avsteg för att få vikten att hålla sig stilla, sen satte jag igång i höstas på allvar igen och går nu ner i mycket mer lagom takt, 15 kilo till sen dess.

vimsig
0

knappt 6 kg på 4 månader, men då började jag på 69 kg till mina 167 cm och är nu nere på 63 (nästan).

Alla mina magproblem är borta, hyn är bättre, energin högre.

Fortsätter med denna kost även om min kropp tycker att vikten är OK nu och inte vill gå ner längre. man brukar säga att LCHF är en viktnormaliseringsmetod.

Mår super!

Carrowi
0

Gud, vad duktiga ni är! Ni måste vara stolta över själva som lyckat så bra! Nu känner jag mig motiverad igen, tack!

Har testat detta en gång tidigare,för ca 2 år sedan och gick då ner ca 8 kilo men sen kom barn nr 2 men nu är det dax igen. Vet att jag kommer att må mycket bättre och bli piggare men det är ändå svårt att bara ta tag i det och börja. Starten är svårast men idag har jag börjat! Glad

WilliamJ
0

Att jag hållit min viktnedgång i fyra år (-20) är det viktigaste för mig. Förr kunde man hålla den högst någon månad.

Laila19
0

Hej!

Jag har bara ätit lchf i 5veckor men gått ner ca 5,5 kg.

Är 176 cm lång och väger idag ca. 94,5 men tänkte mig ner till 70-75 om kroppen vill.

Mitt mål är att komma ner till eller under 75 innan jag fyller 40 i november. Vi får se om det lyckas:)

Men jag mår så bra på denna kost så bara det är en stor vinst. Det är så skönt att slippa att jämt gå och vara sugen på snask och mat.

Kram till er alla som "kämpar" med er vikt!

(och er andra LCHFare också. :)

Miyu
0

Hoppar in och frågar lite, ni som gått ner +5 kilo, har ni upplevt lös hud? isåfall, när har det börjat gå tillbaka?

sofiecoe
0

Jag vill också gärna veta, eftersom jag har fått lite slapp hud, och gör för tillfället avsteg för att inte gå ner mer. Dessutom mår jag inte riktigt bra av avstegen och sover dåligt och får halsbränna, så skulle vilja veta ungefär hur läng tid det tar tills jag kan gå tillbaka till "normal" LCHF. Är 32 år och har gått ner 25kg på lite mindre än ett år.

unoblom
0

Gått ner 18 kilo sen 4 oktober. Alltså 7 månader ca. Jag är 169 cm lång och väger nu 84 kilo, startade på 102. Men min våg är lite trilskig så jag är inte säker 100. Men det känns ju på kläder och när man ser sej i spegeln, fast hjärnan har svårt att vänja sej. (Även dom man jobbar med har svårt att se) Nåja, huden har jag inte haft några problem med alls, det hänger inte mer än vanligt.Skrattande

Det känns som att kostomlägget är det rätta för mej, men egentligen borde jag vara nöjd, för jag satte mitt mål till 85. Jag är 53 år så jag har inte större fordringar att min kropp skall vara snyggare än när jag var ung. Kyss

Jag är nöjd o glad och hoppas jag kan hålla detta. Men bara jag håller mej borta från bröd och potatis o pasta så tror jag att det är lugnt.

Har aldrig gått så lätt att gå ner i vikt. Lycka till alla!

girlaloud
0

jag gick under ett halvår ner från 82kg till 70 kg (är 158cm) med andra metoder än LCHF, men just att gå under 70kg var riktigt svårt och kroppen ville inte.

Men så började jag käka LCHF och sakta med säkert började det röra på sig och jag gick ner till 64kg på några månader.

Nu har jag komit ifrån LCHF ätandet tyvärr och gått upp till 70kg igen men är besluten om att ta tag i det hela.

Ni som frågade om lös hud, allt som allt gick jag ner 18kg på ungefär ett år. Lös hud har jag dock ingen alls, kanske för att jag är ung (21 år).

[ErikSvensson]
0

22½ kg sen i december/januari, har helt avstannat nu men skyndar långsamt! :) Trappar upp på träningen igen nu när man har lite mer tid och ork (gym och HIIT på spinningcykeln.)

Erik

Adur
0

Jag gick ner ungefär 20 kg på lite mindre än ett år. Jag hade tänkt att gå ner runt 15 kg, men det blev några till. Glad

Det mesta av övervikten försvann de första tre månaderna, sedan tog resten lite längre tid.

Och nu har jag hållit nomalvikt i över ett år sedan dess. Några problem med lös hud har jag inte haft. Huden har hängt med bra i åtstramningarna! Celluliterna på låren försvann någonstans på vägen, trevligt nog.