Skutan vänder så smått
Det tar tid, men vi vet ju att både Paulún och Rössner kommer att gå över till LCHF-sidan så småningom, och då blir det ju de som har kommit på det och inte Skaldeman och Dahlqvist.
För inte särskilt länge sedan fick Anna Bäsen skit här på sajten, men hon har nu glidit närmre LCHF själv och går till hårt angrepp mot socker och light-produkter. Och så ska man äta fett för att få i sig energi. Det är intressant att se hur idéer sprids som ringar på vattnet, och jag tippar att det kommer inte att dröja ett år till innan överviktsenheten vid Karolinska provar lågkolhydrat som alternativ till mer drastiska metoder att minska i vikt. Snart kommer vi också att få se Claude Marcus krypa till korset.

Javisst, det som händer nu är ett klassiskt paradigmskifte!

Är intressant att det som vi ätit i miljoner år men inte är vetenskapligt bevisat inte kan vara det som är bäst för oss.
Brukar skratta åt dom som säger att dom aldrig skulle äta så som jag gör. Mitt svar brukar oftast vara att "Det begär jag inte heller". Det blir ju genast lite jobbit när dom pratar om miljön osv, då brukar jag klia mig i huvudet och säga att världens största köttproducent är Brasilien men där har de ingen stor miljö påverkan utav köttproduktionen för djuren betar ute.
Känns viktigt för mig att inte slå kollisätarna på fingrarna för att de äter sånt, utan snarare ödmjuk över vad jag hittat tillsammans med andra LCHFare. För mig innebär de frihet.

Ja, jag tror inte att det dröjer så värst länge till! Igår körde ju fyran igång med sin nya serie "Sveriges historia". Där pratades det om vad vi åt som stenåldersmänniskor och att odlingen är en modern företeelse. Förhoppningsvis reagerar många på logiken i detta och förstår vårt resonemang bättre. Jag menar, bondsamhället är ju bara som en grisblink i vår historia och vårt tarmsystem har verkligen inte hunnit anpassa sej till den kosten.

Nu när produkt ädlingen går så oerhört fort så finns de ingen som hinner med förutom de som kännar stora pengar.
Maten, produkterna handlar om pengar.
Någon dag kommer vi dit vi bör vara och med vi menar jag vi som följer detta. Vad som händer med de andra vet jag inte.
Jag vet vem som kommer att vara den allra sista i Sverige som ger upp sin tro och övertygelse om kolhydraternas förträfflighet:
"Energin ska fördelas mellan protein, fett och kolhydrater. Om energinivån är för låg, utnyttjas protein och fett som bränsle i stället för kolhydraterna och då byggs inga muskler, det blir inte bra resultat och träningen ger inte det resultat du vill ha"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se