Mår lite små illa ibland
och jag vet inte varför.
Annars har jag mått så bra på denna kosten.
I mitt förra liv ( innan LChf) så mådde jag illa en del men jag tror att det kan ha varit halsbränna men jag vet inte säkert men har inte haft det nått nästan sen jag gick över till detta. MEn sen 1½ vecka tillbaka har jag haft må illa känslor som vällt upp ibland.
Hmm konstigt?!
Jag mår illa också
Jag mår alltid illa på morgonen och kan inte äta något då. Tar en latte med röd mjölk bara, men ska sluta med det med eftersom mjölken verkar hindra min viktnedgång.
Jag mår mer illa när jag äter lchf - vet inte om det är fettet. Men det kanske ger sig efter ett tag.
skumt detta. Men jag är inte ensam då.
Men jag har absolut inga problem att äta fett. Love it! :)

Vissa är känsliga mot och mår illa av kokosfett, kan det vara något sådant?
Hmm äter inte så mkt kokosfett och har inte gjort på säkert 1 månad.
Så kan ju inte vara det heller.
Men tack för tipset
Jag kan må illa lite om jag blir för hungrig men det går över om jag äter nåt.
Jag mår också illa emellanåt…. Det är precis som om maten står mej upp i halsen, ingen lust alls att äta.
Dricker ett glas vatten, eller tar en ostbit - sen så brukar det ge sej.

Kan det vara så att det som ni tolkar som illamående är kroppens sätt att säga att ni är mätta?
Hmm nja kan det verkligen vara att man är mätt. Usch känns jätte jobbigt om man ska må illa för att man är mätt när man inte äter överdrivet mkt.
Jag har även gjort ett grav test och det är neg så inte det heller :(

Om det har med kosten att göra.. och ni verkligen håller er på banan.. så finns det några förklaringsmodeller!!
När kroppen inte längre får tillräckligt med kolhydrater via munnen så måste den själv tillverka glukos via Glukoneogenes och även göra en ny typ av energi som når igenom blodhjärnbariärern,, den omvandlar fett till ketonkroppar.. och efter en månad så kan så mycket som 70% av hjärnans energibehov täckas av ketoner!
Hur går nu detta till.. jo som vi brukar säga det handlar om hormoner.. och med låga insulinnivåer så utsöndras andra, vilka skall äka uttaget ur energidepåerna, bland anna´t adrenalin, glikagon, noradrenalin och tror jag kortisol!
Det är typ samma hormoner som utsöndras vuid trauma, ångets, stress och sådan situationer där kroppen förbereds för flykt/kamp.. och det vore mårkligt om dessa inte skulle kännas av!
Men hav tröst.. jag tror det normaliserar sig när kroppen väl vant sig vid den nya kosten.. i början är sustemet lite svajigt!
Jag är då alltid illamående på morgonen.. det är kortislet som gör det.. den sk gryningseffekten!!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.