Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2058 ggr
Gittan-Xyz
0

kokosolja

Vad tror ni om kokosolja på http://www.suntochsant.se/

Eller finns det någon som är ännu bättre?

[Anki_]
0

Tack för tipset! Själv har jag köpt min på www.crearome.se innan.

Skaldeman
0

Kokosolja ska vara kallpressad och utan tillsatser. Själv använder jag Soma Nordics snobbvariant, den där med kokossmak. Den är dyr men bra. Men alla ekologiska varianter, med Virgin på etiketten, är bättre än den som säljs i livsmedelshandeln.

Sten Sture

Gittan-Xyz
0

Kan det vara bättre än så här? (Den som finns på min länk överst.)

Den ekologiska VCO - Virgin Coconut Oil - kokosnötoljan från NatureSecrets är en högvärdig, nativ, kallpressad vegetabilisk olja med en mycket hög andel av viktiga medelkedjiga fettsyror som tex laurin-, kaprin-, och caprilsyra. Oljan framställs på ett skonsamt sätt av färska och mogna kokosnötter och därigenom bibehålls oljans värdefulla sekundära ämnen, de naturliga vitaminerna och kokosnötens naturliga smak- och doftämnen.

Från ca. 24° C har oljan flytande konsistens och tack vare sina naturligt konserverande beståndsdelar härsknar den inte under normal lagring, även utan kylning. I det asiatiska och ayurvediska köket, vid bakning och stekning av framförallt fisk men även - i fast form - är den en ideal, mycket hälsosam och välsmakande olja.

Eftersom den snabbt tillför energi är den även mycket uppskattad av vegetarianer och idrottsmän. Utvärtes använd är den en välgärning, den vårdar och ger näring åt huden och gör den mjuk och smidig. Den är dessutom utmärkt som massageolja och kan även framgångsrikt användas för hår och hårbotten.

Virgin Coconut Oil framställs utan några som helst kemiska tillsatser och är därför en 100% naturlig produkt som inte kan jämföras med det industriellt tillverkade kokosfettet som vi normalt finner i snabbköpens kyldiskar. Detta raffinerade kokosfett upphettas under framställningen upp till 200° C och genomgår både blekning och deodorering vilket medför att kokosnötens naturliga och värdefulla ingredienser förstörs.

Den skonsamma framställningen av nativ kallpressad Virgin Coconut Oil bevarar kokosnötens värdefulla naturliga beståndsdelar och därför kännetecknas VCO bl.a. av en naturlig doft och smak av kokosnöt.

Pasi
0

Är så j.kla dyrt så jag får nog hålla mig till smör och ister!Fundersam

Glennart
0

Låter som en aldelles utmärk olja det där!

Gittan-Xyz
0

Jag behöver det ju i mitt pulver…Skrattande