Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4179 ggr
juzze
0

bra kosttillskott?

Sitter och funderar över detta med kosttillskott.. Äter Omega3 och har blivit tillsagd att äta D-vitamin under vinterhalvåret. Jag äter dock ingen "multivitamin" av något slag. Bör man göra det, när kolhydratintaget ligger på runt 20 g om dagen? Det blir ju inte massa grönsaker och vitaminer..

Kan ni tipsa om något bra allsidigt tillskott?

Wtn3
0

Ägg, lever och fet fisk är de bästa vitaminkällorna som finns, att grönsaker skulle vara en förutsättning för att få vitaminer är verkligen en sanning med modifikation, och att frukt skulle vara det är en direkt lögn. Äter du lever regelbundet behöver du inte äta en enda grönsak för vitaminernas skull, bättre att se dem som smakförhöjare och tallriksdekoration. Äter du inte lever missar du C-vitamin och B9 (Folsyra), men man behöver inga stora mängder grönsaker för det… 25-30 gram gul paprika och 50-75 gram spenat typ.

juzze
0

Ja att frukten inte är ett måste har jag förstått. Men grönsakerna trodde jag var bra att ha i bakfickan. Lever äter jag inte. Så det skulle vara spenat och paprika då, det är ju gott och bra. :-)

Någon annan med tankar kring detta?

Conquest
0

Sedan alger (billigast hos Alg-börje) som har ALLT och i en sådan form (kolloidal) att allt det goda absorberas av kroppen.

[ErikSvensson]
0

Mivi total ! Helt klart ett av dom bättre.

Erik

cnidaria
0

Broccoli har bra värden oxå. Ägg är görnyttigt! dock inga C-vitaminer i tyvärr

Zepp
0

Man kan äta rejält med grönsaker på 20 gram kolhydrater om dagen.. det är snarare mjölk o grädde då som begränsar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anders-S
0

Någon som kan tipsa om tillskott som är flytande? Många äldre klarar inte att svälja stora kapslar.

Flytande:

omega-3

d-vitamin

q10

multivitamin

mineraler

Dessutom innehåller många tabletter och kapslar till stor del ämnen som inte är önskvärda.

starhawk
0

Eftersom jag inte gillar lever och inte hittar någon annan inälvsmat i dom butiker jag frekventerar så tar jag multivitamintillskott, för säkerhets skull.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

juzze
0

Zepp: ja jag håller med, om man begränsar mejerierna ordentligt får det plats en hel del grönt. Jag känner bara att jag inte har tillräckligt koll på vilka grönsaker och andra livsmedel som innehåller vilka mineraler och vitaminer. Därav önskemålet om ett bra tillskott så att jag slipper ligga i underkant.

Zepp
0

Vi diskuterade vitaminer i en gammal tråd.. de flesta får man från animaliska livsmedel.. likaså med mineraler har jag för mig!

vitaminer???

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.