Råd av Annika
Fick rådet av Annika att öka lite på kolhydraterna efter som min tarm kanske har lite svårt med allt fett…
Känns lite pirrigt eftersom jag är så rädd för sug….
Men nu har jag provat 1dl grädde med 1dlbjörn bär och valnötter.
Hitills känns allt okej..
Tror att jag ska satsa på bär och feta nötter i första hand bröd vågar jag mig inte på…..
Jag kan inte tänka mig att hon menar bröd, det finns andra livsmedel som är bättre. Bären och nötterna tex. och dem har du valt. Lycka till!

Undvika bröd gör du helt rätt i, spannmål ger ingen bra hälsa. Vill man ha eller behöver mer kollisar så är nötter, bär och grönsaker ett bättre val.
Har också ökat på lite av kolhydraterna, främst vanlig grönsallad och andra ovanjordgrönsaker. Andra veckan nu och det känns mer normalt.

Men om det kanns mer normalt ar det val for att det paminner om hur vi blivit itutate hur vi skall ata, jag fortsatter att ata raka motsaten till vad jag lart mig under alla ar, njuter av maten och livet utan att rakna kalorier.

mmm oroar mig lite för det också men ska fortsätta med fettet i allafall det har jag aldrig varit van vid
Om man äter lite sallad så blir det inte så mycket kolhydrater, jag tycker man skall göra det om man känner för det.

Mezza - Jag tycker som Mervi! Tycker inte man ska vara rädd för lite grönsaker eller för att testa, testa och testa (inte spannmål, frön, baljväxter dock).
För mig funkade så snart jag la till 1 msk linfrö/dag eller 2 msk loppfrön. Innan dess var det harlortar.