Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3446 ggr
Erkan
0

Ketos till mycket kolhydrater

Hallå!

Jag har kört väldigt strikt utan kolhydrater de senaste veckorna. Enbart kött, smör lite olivolja. Således inte ens några mjölkprodukter. Vikten har också satt igång och rastat.

De senaste dagarna har jag varit bjuden på två fester vilket har inneburit både alkohol och rejäla mängder kolhydrater. Jag uppskattar att jag har snittat flera hundra gram dessa dagar, mot kanske max fem-tio innan.

Nu, såhär två dagar efter dessa kolhydatbomber så mår jag så otroligt dåligt. Illamående, seg, okoncentrerad, tjurig osv.. Jag är isf. lite förkyld, men såhär känner jag mig inte annars.

Är det vanligt att det blir såhär? När man går från intensiv ketos till ett stort intag av kolhydrater.

Fruktansvärt är det i vilket fall. :( Undrar bara hur länge det ska sitta i. Men det ger sig nog. :)

[ErikSvensson]
0

Japp! Upplever precis samma sak när jag provat att äta mycket kolhydrater, blir nästan som en billig bakfylla. Kroppen blir väl för chockad antar jag.. :)

Erik

Viktor-88
0

I detta fallet så hade du faktiskt druckit alkohol med, vilket eskalerar kolhydraternas egna "dagen-efter" effekt på oss strikta ZCHF'are. 
Sömnrytmen rubbas även av att vara vaken längre än normalt (vilket jag ponerar att du varit), räcker med en kväll för att skjuta fram den en eller ett par timmar. Förutsatt att du går till sängs och vaknar samma tid som innan så tar det ca. 5-14 dagar för kroppen att återställa den till sitt ursprungliga kompletta stadie. Fast du lär inte märka så mycket mer negativa saker efter 2-3 dagar.

Hang in there buddy!! Flört

Erkan
0

# 1,2

Ja, det är tydligt! Riktiga bakfyllesymptom.

Men det börjar släppa nu.

Något annat som jag reagerade på var när jag smakade på ölen (vanlig ljus).

En oerhört söt smak. Riktigt äckligt!

Men det är väl också en överreaktion/chock.