Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3169 ggr
Freja81
0

hjälp med lunchmat

Hejsan!

jag skulle behöva hjälp med lunchmat som man kan ha med sig i bilen, jobbar som lastbilschafför och har inte möjlighet att värma maten varje vecka.

protein går ju ganska lätt att ta med sig men det är fetter jag inte riktigt vet hur jag ska få i mig.

Jag tycker verkligen inte om babybell osten.
Lite fett tips är vad jag behöver :)

MimLan
0

Stekta/kokta ägg. Färsbiffar med möjligen extra fett i vid tillagningen. Majonnäs på tub. Etc. Det är inte så svårt med fettet om man utgår från fullfeta råvaror.

matsmurfen
0

Hm… en kall äggröra?  2 ägg per 50 gram smör. Vispa äggen samt vispa i det smälta smöret (då binder äggen smöret bättre). Häll i stekpannan på svag värme, rör runt ofta. Extremt mättande och mycket energi. Till det kan man ju ha lite av varje, ostrullar, skinkrullar, kolhydratsfattiga korvar, fetaost i tärningar, etc.

Airams våfflor (kalla) med vispad grädde?  Eller annat pålägg; smör, ost, skivat ägg, majonnäs, rom, räkor, etc.

http://airamsmat.webblogg.se/2010/march/vafflor.html

Wildrat
0

Köttfärsbiffar är feta i sig själva (om man använt fet köttfärs) och behöver inget sällskap. Stekt bacon går också bra att äta kallt. Ganska gott faktiskt men väldigt salt (mycket saltare än varmt).