Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 5152 ggr
guldbyxan
0

Kvällsmums, vad väljer ni.

Hej,

har kvällsmumstorka. Lite trött på skinkskivor med majo och rullade ostbitar.

Vad käkar ni när ni blir sugna på kvällen?

Trevlig helg

G

Wtn3
0

En burk makrill (skrapar bort det mesta av tomatsåsen), ett par ägghalvor med majonnäs och någon räka eller ölkorv vanligen, ibland även några makadamia- eller paranötter. Eller klassikern stureost med bregott.

unoblom
0

Jag äter mögelost när jag blir sugen Foten i munnen

Försöker att hålla det strikt enbart till helger.

När jag blir dödssugen en vardagkväll går jag o lägger mej. Även om klockan bara är nio.

[iovis]
0

Om jag ätit för lite under dagen blir jag sugen på kvällen. Dricker oftast en kopp te med cocosa, hjälper. Mättar och lugnar.

annainorrland
0

Jordgubbar & grädde. Fast det får inte bli för ofta. Högst 1 gång/månad. Annars brie, ägg & majjo

Berany
0

ägghalvor med en klick smör eller  liten laxbit :)

[ErikSvensson]
0

En kopp kaffe. Två rejäla måltider om dagen håller suget efter små mål borta!

Erik

Conquest
0

Fläsksvålar, lyxvarianten på iCA är alltid goda och skonsam mot tänderna. Nettos Öffer är ojämna, farliga. Dyrt!

Ibland en bit 85% mörk choklad.

camsve09
0

Oliver, nötter, fläsksvålar, ost, ägg med lite rom på, ägglatte….

Gabriela
0

Äter för det mesta bra middag och det leder till mycket få "sug-moment" senare under kvällen. En kopp espresso, ett glass vatten och ibland en ruta mörk choklad räcker.

Annars har vi som äter riktig mat mycket att välja mellan! Goda ostar, underbara nötter, otroliga charkvaror…

Stackars de som är fast i skorpa med marmelad eller knäcke med margarin i stora mängder!

He he… Tyst

Miyu
0

Nötter, osttärningar, te m. grädde eller atkins-choklad.

UBCL
0

Jag äter två mål om dagen varav det sista blir vid 8-tiden och offtast är väl tilltaget så efter det finns det absolut ingen plats för Kvällsmums (eller nattamad som det heter på mitt vilda modersmål). Glad

Bertil

Gabriela
0

Håller med UBCL: äter man riktig mat behöver man inte mumsa i sig mellis och annat

Laurel
0

Riven kokos i en kopp som jag äter med sked. Ostbitar (alla möjliga typer av ost). Tidigare hade jag svårt för att låta bli choklad och jordnötssmör men kokosen känns litet som godis och den funkar bra! Har inte ätit choklad eller jordnötssmör på länge!

dorita
0

ibland jordgubbar o lite grädde, 1ägg o en klick smör, nån enstaka gång ost med smör som jag rullar ihop…jag försöker äta ordentligt till middag, så behöver jag inget på kvällen…