Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 12744 ggr
ninni-s
0

Bönsalladen på MAX?

Är den inte alls bra eller? vet att det är lite kolhydrater i den men har också hört att det ska lägga sej som en hinna i tarmen så man inte tar upp så mkt annat…

Jag har ätit bra nu men i helgen vart det ju en low carb meny från max på söndagen och på lördagen lite hallon med grädde. Sen har jag tränat lite om nu har jag gått upp igen. WHY??

Igår låg jag på 6 g kolhydrater.
Jag vill inte äta fakir.

bazz
0

Vad är det för hinna i tarmen du skriver om??? Aldrig hört att bönor skulle göra något dylikt….

JAUS
0

Själv bojkottar jag Max och deras fusk-hamburgare.

ninni-s
0

jag vet inte vad det är för hinna riktigt men att när man äter bönor så tar kroppen inte upp allt man äter sen, kanske är helt fel.

Jaus: För en som inte vet berätta gärna mera!

JAUS
0

#3 Innehållet i deras "Delifresh Low Carb-burgare" med fetmarkeringar av mig:

Biffarna: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (en variant av glutamat) (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (Citronsyra), vegetabiliskt fett).

Osten: Ost, vatten, smör, komjölksprotein, Smältsalter(E331,E339,E452), torrmjölk, Vasslepulver, Salt, syra regulator (E270), Färg (E160a, E160e), Klumpförebyggande medel (E322, det vill säga sojalecitin!!)

Dressingen: Vegetabilisk olja, tomatpuré, gurka, socker, senapsfrö, äggula, blomkål, morot, lök, ättika, salt, kryddor, modifierad stärkelse, surhetsreglerande medel (citronsyra), vinäger, paprika, konserveringsmedel (kaliumsorbat och natriumbensoat), arom

Aniara4
2

#4 Mums.

Wildrat
0

#3 Bönor innehåler en del fibrer och fibrer hindrar näringsupptag men de flesta kolhydraterna från bönorna tror jag tas upp, tyvärr.

ninni-s
0

Hmm och jag som bara gick på att det är 6,6 g kolhydrater i hela burgaren som väger 207 gram. alltså mindre än 5 g / 100 g vara

Slut ätit där då?

vad ska man äta ute för nått då?

JAUS
0

Kebabsallad brukar jag äta de få gånger som jag inte lagar själv. Även andra sallader med animaliskt protein (t.ex. ägg- eller kycklingsallad) går bra bara man ser till att äta extra fett bara.

Aniara4
0

Är det kris händer det att jag köper en hamburgare på McD eller BK och drar ut den bit för bit ur brödet (har testat att beställa utan bröd, men det blev så kladdigt) tills burgaren är uppäten och brödet är kvar. Deras hamburgare innehåller i alla fall, skillnad från Max, bara nötfärs rakt igenom. Däremot har jag inte lyckats bli klok på om det är glutamat på (har googlat mig blå och hittat motstridiga uppgifter, men ingen som verkade klockrent pålitlig), så jag gör det så sällan som möjligt, alltså med flera månaders mellanrum.

Så, gå på riktig restaurang, ta med nåt hemifrån, eller se till att äta ordentligt innan du går ut, är väl stalltipsen. På LCHF står man sig ju längre, så det är faktiskt genomförbart att gå ett par timmar på stan utan bränslepåfyllning om man har ätit tillräckligt till lunch.

Cowboy
0

Jag föredrar grönsalladen till min hamburgare. Den på MAX är ganska liten jämfört vad man får på McDonalds eller Burger King. Där kan man få burgaren utan bröd att äta med kniv och gaffel. Burgaren består dessutom av 100% nötkött men är inte säkert svensk.

ninni-s
0

Jag trodde att Mcdonald hamburgare var skit och att max hade bättre… Hmm!

Kebabsallad har jag tagit några gånger med fått veta att det inte är så bra det heller då det innehåller ströbröd. Sen så hatar jag när maten är torr och behöver mina såser och det är väl inte alltid så bra heller! tänkte på orient och vitlöksås, men vinegrett är ju bra men inte alltid så rolig.

Sen händer det rätt ofta att vi är ute på språng eller har ont om tid eller för hungriga att hinna laga mat och då behöver jag nått snabbt och inte för dyrt därav så vill jag kunna hitta nån snabbmat som funkar. Men såklart är ju en god sallad ett alt!

JAUS
0

#11 Max har lyckats med sin marknadsföring, då kan man sälja skräp.